מצטרפים למערך מתנדבים עירוני

24/05/2023 ד' סיון תשפ"ג

לראשונה, יוצאת העירייה בתוכנית עירונית ייחודית לגיוס תושבים מתנדבים לזמני חירום. התכנית, בהובלת אגף חברה נוער וצעירים ואגף ביטחון וחירום בעירייה, שואפת לחזק את חוסנה של העיר בהתמודדות עם תרחישים שונים כמו למשל, רעידות אדמה, מבצעים ומלחמות, משבר אפידמיולוגי ועוד.

הרעיון לתוכנית נולד במסגרת הפקות הלקחים של משבר הקורונה, שהראו באופן מובהק וקריטי את נחיצותם של המתנדבים בכל החזיתות - חברתי, כלכלי, בטחוני ותחומים רבים נוספים, המהווים את המרקם החשוב של חסינות אוכלוסיית העיר.

כך למשל, בתקופת הקורונה עלו צרכים רבים בשטח של עזרה לאזרחים ותיקים בשינוע אוכל, פעילויות הפגה לילדים ונוער, מיון ואריזות של חבילות מזון לנזקקים, דוברי שפות זרות למען העולים החדשים ועוד.

עתה, תיצור התכנית החדשה, מצבת כוח אדם מסודרת של מתנדבים בתחומים הרבים, אשר תרוכז על ידי העירייה ותופעל בעת מצב חירום ותשפר משמעותית את העמידה האיתנה של העיר והמענה המהיר שתוכל לתת לתושבים.

בעיר אנו מכירים את יחידת החילוץ וההצלה שמהווה מודל ראשון מסוגו בארץ, אשר מופעלת על ידי אגף הביטחון והחירום ועוברת הכשרות מקצועיות לאורך השנה ובה כ-400 מתנדבים ומתנדבות מגיל 16 ומעלה עם כישורים שונים. עם הוצאתה של תכנית גיוס המתנדבים בשעת חירום לפועל, יורחבו תחומי ההתנדבות כאמור, כאשר בדומה ליחידת החילוץ, המתנדבים יעברו הכשרות רציפות בהתאם לתחומם, כדי שיהיו ערוכים לסייע לתושבים בשטח באופן מיידי ומקצועי.

ההצטרפות למערך המתנדבים העירוני המתהווה נעשית בצורה נוחה מקוונת באתר העירייה ומותאמת לנוער מגיל 14 עד 18, אשר מחויבים באישור הורים, וכמובן, מבוגרים מעל גיל 18.

בטופס ההצטרפות ניתן לבחור את התחומים בהם ניתן לסייע, בהתאם לכישורים, יכולות, תעודות הסמכה ועוד. למשל, דוברי שפות יוכלו לסייע במוקד העירוני, בעלי כישורי הסברה יסייעו בהפצת הודעות ומידע לתושבים, בעלי הכשרה בתחומי הבריאות והחינוך יסייעו לתושבים ולמעשה כל התושבים בעלי הנכונות והרצון הטוב יוכלו למצוא את התחום שבו יוכלו לסייע בצורה הטובה ביותר לתושבים להתמודד עם מצב החירום.

להצטרפות – לחצו כאן על הקישור

תמונה להמחשה: נוער מתנדב ביחידת חילוץ והצלהתמונה להמחשה: נוער מתנדב ביחידת חילוץ והצלה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד