מוכנים לכל תרחיש

07/06/2023 י"ח סיון תשפ"ג

ביום שני 5.6.23 ערכה העירייה תרגיל חירום רחב היקף בשיתוף מחוז ירושלים והמרכז של פיקוד העורף, המכללה הלאומית לאיתנות ישראלית וכוחות הביטחון וההצלה.

התרגיל נערך במסגרת תוכנית עבודה שנתית של אגף ביטחון וחירום בעירייה לשמירה על מוכנות וכשירות העירייה בשעת חירום ובמקביל לתרגיל "אגרוף המחץ" של צה״ל אשר מתרחש אירוע מלחמתי.

התרגיל, שנערך יום שלם, במעמד בכירי העירייה ובהם מנכ"ל העירייה, המשנה למנכ"ל גיא עידו, מנהל אגף ביטחון וחירום שמוליק כהן, סגן מפקד נפת ירקון בפיקוד העורף סגן אלוף, ארז דוקרקר, מפקד המכללה הלאומית לאיתנות ישראלית, אל״ם אמיר בן דוד, נפתח במרכז ההפעלה החדשני בבניין העירייה ונוהל לאורך כל התרגיל ע"י מטה החירום העירוני, שישב במרכז ההפעלה.

פתיחתו של התרגיל עסקה בתרחיש מלחמה מאתגר ורב אירועים מתגלגלים שכלל סימולציות של ירי טילים לעבר העיר, הפסקות חשמל ממושכות, חסימות כבישים, פתיחת מרכז לקליטת משפחות, מוסדות חינוך סגורים ועוד.

בתרחישי חירום שכאלה עוברת העירייה למבנה ארגוני מיוחד של מטה חירום עירוני, כאשר כל מנהל מכלול נדרש להתמודד עם מצבים מורכבים במרחב העירוני, בהיבטים של שירות לתושבים והמשך תפקודה של העיר בדגש על מתן שירותים חיוניים.

בסיום התרגיל בוצע סיכום של גורמי העירייה ופיקוד העורף, ממנו עלה עולה כי מנהלי המכלולים והעובדים בעירייה מוכנים לשעת חירום ונמצאים בכשירות גבוהה.

משתתפי תרגיל החירוםמשתתפי תרגיל החירום


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד