קוראים את העיר

07/06/2023 י"ח סיון תשפ"ג

חודש הקריאה המתקיים במהלך חודש יוני, הוא הזדמנות מצוינת לחגוג יחד עם רשת הספריות הציבוריות ולגלות נתונים מסקרנים על הרגלי הקריאה, הספרים האהובים ועוד עובדות מעניינות על הספריות בעיר. נתחיל מהמסקנה המרגשת, תושבי מודיעין מכבים רעות אוהבים לקרוא והרבה.

בעיר שלוש ספריות ציבוריות – ע"ש משה שכטר, כרמים ורעות המשולבות עם בתי ספר על יסודיים וכן, ספריות בכל בתי הספר היסודיים, דבר שמייחד את העיר שמשקיעה רבות בעידוד קריאה כחלק מהחינוך של ילדי העיר.

גם השנה נפתחו ספריות בית ספר חדשות, בבית ספר חופים ושיבולים. את הספריות בבתי הספר מפעילות ספרניות פעילות כאשר בכל בית ספר יש ספרנית, כאשר מלבד השאלת ספרים, עורכות הספרניות מפגשי ספריה הכוללים הקראת סיפור ופעילויות סביב ספרים ומפגשי סופרים לתלמידים.

ספרניות בתי הספר התיכונים נותנות שירות ייעוץ ומידענות ומקיימות פעילויות לעידוד קריאה. אז מיהו הספר הנקרא ביותר בספריות בתי הספר? ספר השיאים של גינס. אגב, הוא גם הספר הנקרע ביותר, כלומר הספר שתוקן הכי הרבה פעמים.

הילדים נוהרים לספריות ואחריהם גם ההורים, השכנים, הסבים והסבתות. הנה נתון מדהים – בספריות הציבוריות מנויות כיום 7,046 משפחות פעילות, כאשר רק השנה נוספו 1,974 משפחות חדשות. בספריות הציבוריות יש 99,888 פריטים, 18,947 מתוכם נכנסו לאוסף בשנה החולפת. 170,774 ספרים הושאלו בשנה האחרונה מתוכם, 42,741 ספרי סיפורת למבוגרים, 39,604 ספרי ילדים, 14,197 ספרי נוער ועוד נתון מעניין – 7,800 ספרי קומיקס שהילדים המודיעינים מאוד אוהבים. בנוסף, יש לא מעט שהתקדמו לספרים המודרניים הדיגיטליים ובשנה האחרונה הושאלו 13,243 ספרים דיגיטליים.

אבל אצלנו לא רק קוראים. השנה התקיימו בספריות 45 שעות סיפור וסדנאות לילדים ונוער בתמיכת משרד התרבות והספורט, 25 אירועים למבוגרים שכללו מפגשי סופרים, סדנאות כתיבה, הרצאות ופתיחות תערוכה.

אז מהם ספרים הכי פופולריים? בקרב מבוגרים עומד בראש המצעד הספר "שירת סרטני הנהר" מאת דליה אוונס, ספר שכיכב גם בשנה שעברה. במקום השני הספר "איך לאהוב את בתך" מאת הילה בלום. הספר האהוב ביותר בקרב הנוער הוא "המיועדת" מאת קיארה קס ואחריו ממשיך לככב הארי פוטר והאסיר מאזקבאן מאת ג'יי קיי רולינג. בקטגוריית הילדים ניצב בצמרת הספר "היילו – הילד שנפל מהשמיים" מאת ג'די ויניק ולאחריו כראמל הנקמה מאת מאירה ברנע גולדברג.

והנה עוד נתון חביב לסיום. מלבד צוות מקצועי ומסור, מתנדבים בספריות 27 תושבים כולל נוער, אשר מקריאים סיפורים לילדים, עוזרים בעיטוף וסידור ספרים והפעלת שירות ספרים עד הבית למי שנבצר ממנו להגיע פיזית לספריה.

במהלך חודש יוני יתקיימו פעילויות רבות לכבוד חודש הקריאה, מוזמנים להגיע.

כל הפרטים באתר העירייה - לחצו כאן

הספרייה ע"ש משה שכטרהספרייה ע"ש משה שכטר


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד