אושר תקציב העירייה לשנת 2024

11/04/2024 ג' ניסן תשפ"ד

מועצת העיר אישרה ביום רביעי 10.4.24 את הצעת תקציב עיריית מודיעין מכבים רעות לשנת 2024. התקציב השוטף של העירייה יעמוד בשנה הקרובה על כ- 918 מיליון שקלים, כ-77 מיליון שקלים יותר מתקציב 2023, המהווים גידול של כ-9% לעומת תקציב אשתקד שנאמד בכ-842 מלש"ח.

הצעת התקציב השנה, שאושרה על ידי הנהלת העיר, מאושרת בתקופה המאתגרת של המלחמה, המחייבת השקעת משאבים במערך האבטחה העירוני ומסגרת תקציבית הדוקה תוך המשך השקעה בחינוך המהווה מחצית מהתקציב, קידום פעילויות קהילתיות, פיתוח אזורי התעסוקה וייעול משאבי העירייה במסגרת מודל "עיר חכמה".

את תקציב העירייה הציג ראש העיר, חיים ביבס בישיבה המיוחדת, שהתקיימה ביום שני, 8.4.24 במעמד חברי המועצה.

בתחילת הערב הציג ראש העיר את תכנית העבודה של העירייה לשנת 2024 לצד יעדי התקציב, אשר מגיעים בתקופה מורכבת בעקבות המלחמה. מציאות זו יצרה אתגרים תקציביים במטרה לשמור על איכות חיים גבוהה לצד התמודדות עם הצרכים הכלכליים ודרישות תקציביות להגברת הביטחון של העיר ותושביה. בין היתר, הושקעו משאבים לשדרוג מערך האבטחה העירוני, עיבוי מערך האבטחה סביב מוסדות החינוך, הגדלת כוח אדם במערך הביטחון, הוספת אמצעים טכנולוגיים ועוד. השקעה זו תמשיך בתקציב 2024 על מנת לשמור על רמת מוכנות גבוהה בחירום.

תקציב 2024 מאפשר לעיר לצמוח, עם המשך תנופת עשייה בכל התחומים זאת למרות המציאות הביטחונית המורכבת ובזכות תקציב הדוק ואיכותי שדרש הגדלת הוצאות בביטחון וחירום.

בראש סדר העדיפויות, ממשיך ביבס להציב בראש סדר העדיפויות את תחום החינוך, כך שגם בשנת 2024 ועל אף המציאות המורכבת, יהווה תקציב החינוך מחצית מתקציב העירייה. זאת לפיתוח תכניות לימוד חדשניות בבתי הספר והגנים, הקמת מרחבי למידה חדשניים ועוד.

דגש חשוב נוסף בתקציב הוא ללא ספק המשך יישומו של מודל "עיר חכמה" תוך המשך התאמת רמת השירות לתושב לעידן הטכנולוגי המתקדם, כאשר רובם המכריע של השירותים העירוניים נגישים באופן מקוון. מרכז החדשנות העירוני ימשיך להעניק כלי עבודה לאגפי העירייה באמצעותם יוכלו האגפים לייעל את עבודתם וליצור חיסכון במשאבים העירוניים.

עיקרי התקציב

  • חינוך
    בראש סדר העדיפויות עומד, כמו בכל שנה, תחום החינוך, שמהווה מחצית מהתקציב העירוני.

    תקציב החינוך עלה מ- 419 מיליון שקלים ב-2023 לכ-456 מיליון שקלים השנה (גידול של כ-9%).

    התוספת לגידול בתקציב החינוך מיועדת, בין היתר, להמשך קידום תכניות למידה חדשניות, שימוש באמצעי למידה חדשניים והטמעת תכניות לימוד טכנולוגיות ויזמות בעיר.

    הוספת תקנים של עובדות ועובדים תומכי למידה במערכת החינוך העירונית.

    היערכות לקראת הקמת בית ספר על יסודי וגנים בשכונת מורשת.

    המשך קידום תכניות עבודה ולמידה לטיפול אישי בילדי העיר, בדגש על ילדי מערך החינוך המיוחד.

    יצירת וקידום תכניות עבודה לקידום ושיפור מערכת החינוך העירונית, תוך מתן מענה פרטני לכל תלמיד ותלמידה.

    קידום תכניות להמשך שיפור איכות תעודת הבגרות שמטרותיה, בין השאר הגדלת מספר התלמידות והתלמידים הלומדים במגמות המדעיות והטכנולוגיות ו-4 ו-5 יח"ל במקצועות המתימטיקה והאנגלית.

    המשך טיפוח מערך החינוך המיוחד ויישום התכניות העירוניות למניעת הנשירה ממוסדות החינוך (שהיא היום אפסית).

  • הוספת פעילויות קהילתיות
    תקציב אגף קהילה יעמוד על כ-5.6 מיליון שקלים, המוכוון בין היתר, להשקעה באוכלוסיית האזרחים הוותיקים, אשר גדלה משנה לשנה. עבורם, תשקיע העירייה בפעילויות קהילתיות, חוגי העשרה, זאת בנוסף לפעילויות שונות שיהיו מיועדות לכלל התושבים.

  • שירותים חברתיים
    התחום בו חל השינוי הגבוה ביותר בתקציב השנתי הוא תחום השירותים החברתיים, שתקציבו עלה בכ-12.3% מ-67.1 מיליון שקלים בשנת 2023 ל-75.4 מיליון שקלים בשנת 2024.

    התוספת שקיבל האגף נועדה כדי להגביר את התמיכה והסיוע לקשישים, למשפחות עם צרכים מיוחדים, משפחות חד הוריות, עולים חדשים, נוער בסיכון ומשפחות קשות יום.

  • קידום עיר חכמה – חדשנות
    בתחום החדשנות והטכנולוגיה, העירייה תמשיך את התכנית הרב שנתית לקידום עיר חכמה.

    המשך פיתוח מרכז החדשנות הדיגיטלי המשמש כבר היום כלי עבודה משמעותי למנהלים בעירייה בעת קבלת החלטות וכן מסייע להם בשליטה ובבקרה ביישום תכניות העבודה והעמידה ביעדים שנקבעו בהתאם לתכנון האסטרטגי העירוני.

    המשך פיתוח הנגישות של השירותים העירוניים לתושבים, באופן מקוון, על מנת לשפר ולייעל את השירות.

  • שיפור פני עיר (שפ"ע)
    בתחום שיפור פני העיר, הניקיון התברואה ואיכות הסביבה, הגדילה העירייה את התקציב השנתי בתוספת של שלושה מיליון שקלים ויעמוד בשנת 2024 על כ- 74 מיליון שקלים. עיקר התוספת מיועדת לתגבור מערך ניקיון ופינוי האשפה בעיר.

  • גנים ונוף
    בתחום הגינון בכוונת העירייה להוסיף ולהשקיע בתחזוקה ובפיתוח השטחים הירוקים בעיר ובנטיעת אלפי עצים נוספים. התקציב הכולל של הגינון יעמוד על כ- 48.1 מיליון שקלים.

  • נוער וצעירים
    תקציב אגף חברה נוער וצעירים יעמוד על כ-5 מיליון שקלים, שיושקעו בפעילויות של נוער להט"ב, הכנה לגיוס משמעותי ופעילויות לנוער.

    תקציב תמיכות העירייה בתנועות הנוער נאמד בכ- 1.2 מיליון שקלים, אשר נועדו לסייע לתנועות וארגוני הנוער הפועלים בעיר לטובת בנות ובני הנוער של העיר.

  • אגף הספורט
    תקציב אגף הספורט לשנת 2024 עומד על כ-7 מיליון שקלים הכולל תמיכות בעמותות הספורט העירוניות.

  • תרבות ופנאי.
    בתחום התרבות והפנאי העירייה תוסיף לקדם מגוון פעילויות ואירועים לכלל תושבי העיר, בדגש על קיום פסטיבלים עירוניים והפקות מקור, קיום אירועים תרבותיים בשדרה ובמרכזים המסחריים מתוך מטרה לסייע בקידום העסקים המקומיים והוא יעמוד על כ-12.4 מיליון שקלים.

  • תנופת פיתוח העיר
    הקמת שכונת מורשת מתקדמת למרות המשבר בענף הבנייה. העירייה תמשיך ללוות את התקדמות העבודות, הטיפול בתשתיות ובניית מוסדות החינוך והציבור.

    פרויקט נוסף שהעירייה תוסיף לקדם בשנה הקרובה הינו במסגרת תקציב פיתוח העיר. תקציב זה כולל את פיתוחו של מרכז העיר, ביו היתר, פתיחת בית המלון הראשון בעיר והקמת מרכז ראשון לשירותי בריאות ורפואה מתקדמים. בנוסף, בחודש אפריל אושרו במסגרת תכנית המתאר, הרחבתם של הפארק הטכנולוגי ומרכז עינב ביותר ממיליון מ"ר לבנייה לתעסוקה, מסחר, בילוי ופנאי. בהקשר זה חשוב לציין, כי העירייה חצתה את הקו של 45% מהכנסות העירייה מארנונה שלא למגורים, ואזורים אלו הפכו לאזורים ברמת ביקוש גבוהה.

    ראש העיר, חיים ביבס: "שנת 2024 נפתחה בצילה של המלחמה ברצועת עזה ובגבול הצפון ואף על פי כן, תקציב העירייה העירוני לשנה הנוכחית הוא תקציב שקול ואחראי אשר מצד אחד, שם התושב במרכז ומוודא שהמשאבים הציבוריים יושקעו בתחומים החברתיים במטרה לשפר עוד יותר את איכות חיי התושבים, וממשיך את ההשקעה והעשייה העירונית בתחומי החינוך, הרווחה, התרבות והקהילה ומאידך מאפשר המשך עיבוי מערך האבטחה, תוך שמירה על ביטחון העיר ושמירת הרגשת המוגנות של התושבים.

    "העובדה, כי גם תחת שגרת חירום העירייה ממשיכה לשמור הגידול בתקציבים החברתיים בעיקר בתחומי החינוך והשירותים החברתיים, מעיד יותר מכל על חוזקה של העירייה. בשנת 2024 נמשיך גם לפתח את העיר עם תכנון וביצוע של פרויקטים משמעותיים נוספים ובהם השלמת בריכה נוספת בפארק המים העירוני, הקמת קיר טיפוס אולימפי, תכנון אצטדיון כדורגל וארנה, הקמת מרכז לרפואה דחופה, המשך אכלוס תושבי שכונת מורשת וכמובן – תכנון שלב ב' של העיר".

    "ברצוני להודות לכל חברי המועצה, שבמיוחד השנה הבינו את גודל השעה וכולם התכנסו לעשייה משותפת למען התושבים וכן לכלל מנהלי ועובדי העירייה. תודה לגזבר העירייה, יניב עמוס ולעובדי אגף הכספים, על העבודה הלא פשוטה שביצעו בשנה מאתגרת כמו זו שהייתה לנו, על גילוי אחריות תקציבית, מקצועיות ונחישות בניהול תקציב העיר".

מודיעין מכבים רעות הכניסה לעירמודיעין מכבים רעות הכניסה לעיר


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד