כיתת כוננות רפואית

18/04/2024 י' ניסן תשפ"ד

בשבוע שעבר קיבלו הרופאות והרופאים המתנדבים בכיתת הכוננות הרפואית, ציוד רב למתן עזרה ראשונה הכולל תיק החייאה S.L.A. הציוד נתרם על ידי מד"א וחולק לרופאים, שהביעו נכונות לשמש בשגרה כחלק ממערך הכוננות של מד"א בעיר, ולהיות מוקפצים במקרה של אירוע רפואי המצריך את הסיוע שלהם.

כיתת כוננות רפואית עירונית הוקמה באגף ביטחון וחירום בתקופת המלחמה, והיא מונה כיום כ – 55 רופאות ורופאים תושבי העיר, בהובלת ד"ר מרגנית ששון. הכיתה משולבת בתוך יחידת החילוץ וההצלה, כחלק מכוח הרפואה של היחידה, ותסייע במתן מענה מיידי במקרה של אירועי חירום ברחבי העיר, ובכך מגדילה משמעותית את היכולת של העירייה לתת מענה רפואי בתרחישי חירום.

הרופאים בכיתת הכוננות בעלי התמחויות שונות ומגוונות בתחום הרפואה -טראומה, אורטופדים, קרדיולוגים, רופאי משפחה, אף אוזן גרון, רופאי שיניים ועוד, אשר עוברים הדרכות, אימונים ותרגילים, על מנת לשמור על רמת הכשירות הנדרשת בהתאם לתרחישים הצפויים, בכל הקשור לטיפול ראשוני בשטח של פצועים ונפגעים.

לפני כחודש, ביצעו הרופאים תרגיל באתר האימונים יחד עם יחידת החילוץ וההצלה העירונית ובשיתוף מד"א, אשר דימה טיפול בפצועים שחולצו מהריסות, ניטור והגדרת מצבם הרפואי של הפצועים והטיפול הרפואי הנדרש וניהול הפינוי בנקודת ריכוז נפגעים בסיוע מד"א.

להצטרפות למערך הרפואי העירוני: טלפון 08-9394608 – חגית או במייל konenut-modiin@modiin.muni.il

צוות כיתת הכוננות הרפואיתצוות כיתת הכוננות הרפואית


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד