טקסי הנצחה

21/04/2024 י"ג ניסן תשפ"ד

ביום שישי האחרון 19.4.24, התקיימו בעיר שני טקסי הנצחה מרגשים לחללי מלחמת חרבות ברזל, עם בני המשפחות, חברים ותושבים רבים שבאו לחלוק כבוד.

בשעות הבוקר, נערך טקס הנצחה לקריאת מעלה ברעות על שמו של רס"ר לירן אלמוסנינו. סיפורו של לירן הוא סיפור חלוצי של אהבת הארץ. לירן גדל והתחנך בעיר ולמד בתיכון מו"ר, בחר להקים את ביתו עם משפחתו ביישוב בדרום הנגב. ב-7 באוקטובר, לירן, לוחם במילואים של יחידת הלוחמה בטרור, הצטרף לחבריו לנשק בצוות פלד, ויצא להגן על יישובי העוטף. הצוות הגיע לישוב יתד, שם חיסלו מחבלים ומנעו פגיעה בתושבי היישוב. משם, התקדמו לקיבוץ חולית, ונתקלו במארב שהמתין להם, לירן נהרג מירי צלפים.

בצהרי היום, נערך טקס הנצחה לקריאת מעלה על שמו של סמ"ר עדי ליאון, ברחוב לבונה מול בית 23. עדי ז"ל למד בתיכון ברנקו וייס והיה חניך בתנועת הנוער מכבי צעיר. היה בעל נפש יצירתית ורגישה. עדי היה לוחם בגדוד צבר של חטיבת גבעתי, אשר נלחמה בקו ראשון מול האויב במספר ישובים בעוטף. עם התחלת התמרון הקרקעי בעזה, לחמו חיילי גבעתי באומץ רב וסייעו בהשמדת תשתיות טרור. ביום שלישי 31 באוקטובר, פשטו כוחות גבעתי בצפון הרצועה על יעדי טרור בקרבות גבורה מרשימים. במהלך הקרבות, נורה טיל נ"ט לעבר המשוריין (נמ"ר) בו נסעו עדי ו-11 אחיו לנשק. כתוצאה מכך, 11 לוחמים נפלו ולוחם נוסף נפצע קשה, באסון שכונה "אסון הנמ"ר של גבעתי", שבו נפל גם עדי ז"ל. לאחר מותו התפרסמו מכתבים שכתב עדי ליקיריו ובהם מסרים של אהבה למשפחה, החברים והמדינה. מכתבים אלה ריגשו את כל המדינה.

פעילויות אירועי יום הזיכרון ויום העצמאות יתקיימו השנה בסימן מלחמת "חרבות ברזל". לאירועי יום הזיכרון ועצמאות לחצו כאן

טקס הנצחה ללירן מונסינוטקס הנצחה ללירן מונסינו


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד