היערכות העירייה להצלת הדקלים

01/05/2014 א' אייר תשע"ד

במודיעין מכבים רעות ישנם עצי דקל רבים, מקצת הדקלים הם עצים מזן ה"דקל הקנרי". עץ זה מהווה מצע פונדקאי לכינון של מזיק העונה לשם "חדקונית הדקל האדומה" מזיק זה נחשב לאחד המזיקים הקשים של הדקלים ופגיעתה של החידקונית יכולה להביא למותו של העץ נפילתו עם כל המשתמע. ממשרד החקלאות המטפל בנושא ברמה הארצית נמסר כי המזיק בעייתי משום ששלבי הנגיעות הראשונים לרוב אינם ניתנים לגילוי.

על פי משרד החקלאות התפשטות החדקונית מתרחשת בשל העברת חומר צמחי נגוע (חוטרים ודקלי נוי), כאשר זחלי החדקונית מכרסמים בתוך הגזע ובכתר הדקל (בעיקר בדקל קנרי) וגורמים נזק קשה ביותר, עד כדי נפילת כותרות או עצים שלמים וחיסול מטעים, פארקים ושדרות נוי.

עץ דקל קנריעץ דקל קנרי

מנתוני משרד החקלאות עולה כי החיפושית מצויה בערים בצפון הארץ ובהן גם נתניה. בשל כך בימים אלה נערכת מחלקת גנים ונוף, שבאגף שפ"ע לקראת ביצוע פעולות מנע כנגד החיפושית. בין השאר העירייה תציב מלכודות שנועדו לאתר את החיפושית וכן, בדומה לערים אחרות מחלקת גנים ונוף תרסס את הדקלים בריסוס שמטרתו לדחות את החיפושית ובכך למנוע את כניסתו לעיר.

נציין כי ברחבי העיר יש גם עצי דקל קנרי בגינות פרטיות והתושבים בעלי העצים מתבקשים לדאוג גם הם מבעוד מועד לטיפול מונע נגד החיפושיות.

אנחנו ממליצים לתושבים שבבעלותם דקלים לפנות למשרד להגנת הסביבה אגף לחימה במזיקים בטלפון 02-6495878, או למוקד סביבה 7444* לקבלת הנחיות ואו הסבר.

בכל מקרה של חשד להמצאות חדקונית הדקל האדומה יש להודיע בהקדם למוקד העירוני 106, או לאגף שפ"ע, היחידה הסביבתית במודיעין מכבים רעות בטלפון 08-9726202.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד