קידום תעסוקה למבוגרים

12/05/2020 י"ח אייר תש"פ

מזה כשנתיים פועלת התוכנית "אמצע הדרך" במסגרת המרכז הרב תחומי, בשותפות עם משרד העבודה והג'וינט. התוכנית נותנת מענה לתושבים בני 45-75 שנפלטו משוק העבודה ומעוניינים לחזור לעבוד כשכירים או כעצמאיים.

עתה, במשבר הקורונה תוכנית זו מקבלת משמעות חשובה אף יותר. על פי התחזיות כ-25% מהאנשים שהוצאו לחל"ת לא יחזרו למקומות העבודה שלהם ושוק העבודה יהיה שונה ממה שהכרנו. יחד עם זאת, יש גם אופטימיות זהירה על פי התחזיות, שצופות גם הזדמנויות תעסוקתיות ועסקיות חדשות.

בחודש האחרון פנו לתוכנית יותר מ-100 מחפשי עבודה חדשים רובם בעקבות פיטורים וניתן לראות מגמת עלייה במספר העצמאיים הפונים לתוכנית בהשוואה לתקופה הקודמת.

התוכנית מציעה לראות בתקופה זו הזדמנות מבורכת להתכונן "ליום שאחרי" הקורונה, ומאפשרת למחפשי העבודה החדשים והוותיקים להיערך ליום הזה ולקבל כלים מקצועיים, בהתאמה למצב במשק ולהנחיות הבריאותיות. זאת בליווי מחפשי העבודה באופן מקוון אך עם יחס אישי.

במסגרת השירות הניתן בימים אלו מלווה כל פונה מקדמת תעסוקה אישית שמנהלת איתו שיחות ליווי ויעוץ טלפוני במטרה לבחון את הצרכים התעסוקתיים – במהלך החודש האחרון נעשו 70 שיחות ליווי כאלו.

בנוסף, מתקיימות סדנאות קבוצתיות באון ליין לקבלת כלים פרקטיים ורגשיים להסתגלות למשבר והיערכות מבחינת חיפוש עבודה.

רק בחודש האחרון נערכו 8 סדנאות ומפגשי זום למשתתפי התוכנית בהתאם אשר עסקו בהכוון תעסוקתי, הכנת קו"ח, הכנה לראיונות עבודה בזום, חיפוש עבודה ברשתות חברתיות, נטוורקינג ועוד .

ברמה היומיומית, צוות התוכנית מפתח שיתופי פעולה עם גופים שונים ועם מעסיקים במגוון תחומים על מנת להמשיך ולהנגיש משרות פנויות גם בימים אלו למשתתפי התוכנית.

תוכנית "אמצע הדרך" פועלת בעיר מזה כשנתיים והשתתפו בה יותר מ- 700 משתתפים, רובם תושבי העיר שקיבלו ייעוץ תעסוקתי וליווי אישי ממקדמות תעסוקה, במקביל לסדנאות קבוצתיות בתחומי תעסוקה שונים ומפגשי נטוורקינג למציאת התפקיד הבא.

ליצירת קשר להצטרפות לתוכנית - 08-9954416 או במייל anatr@jdcnet.org

המרכז הרב תחומיהמרכז הרב תחומי


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד