הבריכה העירונית יוצאת לדרך

02/11/2009 ט"ו חשון תש"ע

מרכז הספורט של מודיעין, מכבים-רעות הכולל את הבריכה העירונית יוצא לדרך ובחודש הבא תחל בנייתו בסמוך למרכז העיר.

עם כניסתו לתפקיד של ראש העיר, חיים ביבס, לפני שמונה חודשים הוא כינס מסיבת עיתונאים בה הכריז על שורה של פרויקטים שיקדם במודיעין מכבים רעות ובראשם הבריכה העירונית.

מאז התבצע הליך תכנון ואישור המיזם כולו ובחודש יולי האחרון החלו עבודות העפר והתשתית להקמתו של מרכז הספורט.

בחודש ספטמבר הקרוב תחל הבנייה של בריכת השחייה הצפויה להמשך כעשרה חודשים ובחברה הכלכלית האמונה על הפרויקט, מעריכים כי בקיץ הבא תושבי מודיעין מכבים-רעות יוכלו ליהנות מבריכה עירונית במחירים עממים.

בשבוע שעבר אישרה ועדת המכרזים של החכ"ל את חברת "אופיצי" כקבלן המבצע של בניית המיזם. מדובר באחת החברות הגדולות בארץ המשפצת גם את התיאטרון הלאומי הבימה ובנתה לאחרונה את בריכת גורדון בת"א.

המרכז כולו תוכנן ע"י משרד האדריכלים "וי 5" בניהול האדריכלים שלמה ומידד גנדלר. למשרד ניסיון רב בתכנון של למעלה מ-35 בריכות ברחבי הארץ ובניהם הבריכה האולימפית החדשה של מכון וינגייט והקאונטרי-קלאב של מגדלי ת"א.

הדמיה של מרכז הספורט העירוניהדמיה של מרכז הספורט העירוני

הבריכה העירונית תיבנה בתחילת עמק זבולון שבשכונת אבני חן, בסמוך למרכז העיר על שטח של 12 דונם. במקום יהיה מבנה מרכזי בשטח של 500 מ"ר הכולל מבואה, משרדים, מלתחות לגברים, נשים ונכים, סטודיו, חדר עזרה ראשונה ובית קפה \ מזנון.

הבריכה הראשית של המרכז הינה קומפלקס של שלושה אזורי מים מחוברים: האזור הראשון הוא בריכה חצי אולימפית במידות של 25X16 מטר. האזור השני יהיה בריכה לימודית במידות של 13X7 מטר.

האזור השלישי המקשר בין שתי הבריכות יהיה בריכת שעשועים חצי עגולה ברדיוס של שבעה מטר שתהווה את הכניסה לשני האזורים האחרים, ספסל פנימי ומתקן הורדה לנכים.

בנפרד, תוקם בריכת פעוטות בשטח של 83 מ"ר שתוכננה לאפשר לפעוטות בכל הגילאים ליהנות מהשכשוך בבריכה , מעומק אפס לקטנטנים ועד העומק המותר בתכנון של 40 ס"מ לפעוטות, עם הפרדה בין הגילאים השונים של הילדים והצללה.

מתחת למבנה המרכזי ייבנה מרתף טכני בגודל של 185 מ"ר הכולל את מערכות המים, הסינון והחיטוי של בריכות השחייה ומערכות חימום והסקה.

במרתף תמוקם גם מערכת מים אפורים בכפוף לאישור משרד הבריאות, שתפריד את המים האפורים מהמקלחות ותטהר אותם לשימוש בטוח להשקיית למעלה מ-5500 מ"ר של שטחי דשא וגינון שבשטח הבריכה.

בשטחי הדשא יוקמו גם מתקני משחק, כושר ומגרשי ספורט למשחקים. בסמוך למבנה המרכזי יוקם מבנה שירות על שטח של 75 מ"ר הכולל חצר משק, מחסן, חדרי חשמל ואשפה.

הדמיה של מרכז הספורט העירוניהדמיה של מרכז הספורט העירוני

במתחם המשתרע בעמק זבולון ומתוכנן כמרכז הספורט כולו ייבנה אולם כדורסל ראשי עם 500 מקומות ישיבה ובגודל 1500 מ"ר. בימים אלו נשלמות עבודות התכנון של האולם שהקמתו מוערכת בתשעה מיליון שקל וממומנת ע"י מפעל הפיס ומועצת ההימורים בספורט.

כל השלב הראשון של הקמת הבריכה העירונית מוערך בסכום של עשרה וחצי מיליון שקל כאשר המקורות הכספיים הם איגום משאבים של כספי משרד השיכון, תאגיד המים, הלוואה עירונית ותרומה של דוד עזריאלי.

בשלב ב' של המרכז תבנה למבנה המרכזי של בריכת השחייה קומה שנייה שכבר עברה הליכי אישור ותכנון. הבריכה הראשית תוכננה ותיבנה בסמוך למבנה המרכזי בצורה כזו המאפשרת בשלב השני של הפרויקט קירוי של הבריכה להפעלתה גם בימי החורף.

על פי התוכנית תבנה במקום גם בריכה טיפולית בגודל 16X8 מטר במבנה מקורה וממוזג שיפעל לאורך כל השנה ויאפשר קיום חוגי שחייה לאמהות, אבות ותינוקות, הידרותרפיה ותיתן מענה לבעלי צרכים מיוחדים, כמו גם אפשרות ללימוד שחייה במבנה מקורה במשך כל ימות השנה.

במרכז גם ייבנו חמישה מגרשי קט-רגל מדשא סינטטי ברמה גבוהה במסגרת מכרז יזמות. במכרז מתוכנן תנאי ליזם כי אחד המגרשים יהיה פתוח לשימוש מבקרי הבריכה העירונית וחלק אינטגראלי בשעות הפעילות שלה. במתכונת דומה ייבנו במקום גם ארבעה מגרשי טניס.

את הפרויקט כולו מלווה באופן צמוד החברה הכלכלית לפיתוח העיר בראשותו של מנכ"ל החברה דורון ברק וזהו פרויקט הדגל שלה.

בחברה מציינים כי עם סיום יציאת כל העבודות למרכז ותחילת הבנייה בשבוע הבא תחל החברה בבניית התוכנית התפעולית לניהול הבריכה, על מנת לאפשר דמי מנוי ועלויות כניסה השוות לכל נפש, כפי שנידרש מבריכת שחייה עירונית שתשמש את כל תושבי העיר.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד