אלופות העולם בסייף

13/04/2022 י"ב ניסן תשפ"ב

סופיה ויינברג (17) מעירוני מודיעין התחרתה ביום ראשון 10.4.22 יחד עם חברותיה לנבחרת ישראל באליפות העולם לנוער שהתקיימה בדובאי וזכתה במקום הראשון ובתואר הנכסף אלופות העולם לנוער.

מאות סייפים וסייפות המובילים ביותר בעולם מילאו את היכל הספורט בדובאי, כשהגיעו להתחרות באליפות העולם לנוער בסיוף. הנבחרת הישראלית ובהן הסייפת ותושבת העיר סופיה ויינברג מעירוני מודיעין, התחרו בסגנון הדקר האולימפי יחד עם עוד 32 נבחרות מחרבי העולם.

הנבחרת הישראלית, שדורגה לפני התחרות במקום ה-11, הפתיעה רבים כאשר בנות הנבחרת עלו בתום התחרות לראש הפודיום לאחר שקטפו את המקום הראשון. האליפות התנהלה כך שבכל נבחרת כללה 4 בנות כאשר 3 מהן מתחרות מול הקבוצה היריבה ואחת משמשת כמחליפה.

בקרב הראשון בכניסה ל-16 גברה הנבחרת הישראלית על הנבחרת של ברזיל בתוצאה 45:30. לאחר מכן התחרו הסייפות מול הנבחרת של שוויץ ובתום קרב צמוד מאוד ניצחה הנבחרת הישראלית בתוצאה 45:44. ברבע הגמר ניצחו הסייפות של ישראל את הסייפות של רומניה בתוצאה 45:31 וקיבלו את הכרטיס לחצי הגמר מול הנבחרת של שוודיה, אותה ניצחו בתוצאה 45:38. בגמר התייצבו הבנות מול הנבחרת של פולין ולאחר קרב צמוד ומותח במיוחד ניצחה הנבחרת הישראלית 45:42 וקטפו את התואר הנכסף אלופות העולם בסייף בסגנון דקר.

סופיה ויינברג, תושבת העיר ואלופת ישראל לקדטים המדורגת שנייה בישראל בבוגרות ובנוער, השתתפה בכל הקרבות ותרמה רבות להצלחה של הנבחרת. ויינברג מסייפת מזה 6 שנים במועדון הסייף המקומי, 'סייפי מודיעין' הפועל בעמותת הספורט, עירוני מודיעין, בהדרכתם של ויקטור גלז ומאמנה האישי, דמיטרי פודולסקי. ויינברג התחרתה השנה לראשונה באליפות העולם וזאת לאחר שרשמה הישגים גם בגראנד פרי ובגביע העולם בסיוף.

סגן ראש העיר ויו״ר עירוני מודיעין, אלי סבח: 'מגיע כל הכבוד ויישר כוח גדול לסופיה, תושבת העיר שלנו וספורטאית מצטיינת וכן לחברותיה מנבחרת ישראל על ההישג המדהים באליפות העולם בדובאי. כבוד גדול גם למאמנים ויקטור גלז ודמיטרי פודולסקי. יחד הבאתם גאווה גדולה למודיעין מכבים רעות בכלל ולעירוני מודיעין בפרט.'

מאמנה האישי, דמיטרי פודולסקי: 'אנחנו גאים בסופיה על ההישג המרשים. ההצלחה שלה ושל הנבחרת הישראלית זו גאווה גדולה למדינת ישראל, לעיר מודיעין מכבים רעות וכמובן למועדון הסייף שלנו בעירוני מודיעין שממשיך לטפח את הספורטאים הנהדרים שלנו כדי שיוכלו להגיע להישגים מרשימים. סופיה היא גם תלמידה טובה וגם ספורטאית רצינית ומוצלחת. כעת אנחנו עם הפנים קדימה לאליפות העולם לבוגרות ולאליפות אירופה שתתקיים בחודש יוני.'

סופיה ויינברג: 'אני נרגשת מאוד מההישגים, זכות גדולה עבורי לייצג את מדינת ישראל בענף סיוף תחרותי. לאחר עבודה קשה חוזרת עם מדליית זהב - לא יכולתי לבקש טוב יותר מזה. אני שמחה שנפל בחלקי להביא כבוד גדול למדינת ישראל בכלל ולמודיעין מכבים רעות בפרט. מודה לכל מי שלימד אותי, תמך וסייע לאורך כל הדרך. אני מתאמנת כחמש שנים, זה מצריך המון השקעה ונחישות, ובלתי אפשרי לעשות את זה בלי אהבה, אני פשוט אוהבת את זה מאוד.'


הדס, גילי, דנה ועופר במחשבהדס, גילי, דנה ועופר במחשב


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד