''מה תשתו''?

24/01/2024 י"ד שבט תשפ"ד

לפני כשנה הושק בעיר ליין תערוכות ייחודי MOMO – לאמנות עכשווית במוזיאון מורשת החשמונאים, המציג תערוכות קבוצתיות של אמנות ישראלית. התערוכות מתכתבות עם הארכיאולוגיה ועם חלל המוזיאון, שבו מוצבים ממצאים ארכיאולוגיים המספרים את סיפורה של העיר מימי החשמונאים ועד לימי הקמת העיר המודרנית, באמצעות חוויה רב חושית ואינטראקטיבית המותאמת לכל המשפחה.

בימים אלה מושקת התערוכה השנייה, אשר מציבה שאלה טריוויאלית המופנית לאורח הנכנס אל הבית - "מה תשתו?" קפה? תה? מים?". דיבור של שגרה המשדר הכנסת אורחים, חמימות, נינוחות וידידות. בתערוכה יוצגו ממצאים ארכיאולוגיים לצד עבודות של אמניות ואמן עכשוויים המשתמשים ביצירתם בחומרים אלו: מים, תה וקפה, במובן הגשמי ובמובן המטפורי ומרכיבים מחדש נרטיב ייחודי החורג מהיחס השגור למשקאות אלו.

התערוכה נעה בין עולמות, תרבויות ורגשות. היא גולשת למחשבות ופרשנות על הבית ומשמעותו. כך למשל, מדוע האמנית דבי אשרת רוקמת על שקיות תה משומשות? איך לכדה האמנית דליה חי אקו את עין הרע שאימא שלה קראה בקפה שלה? למה האמנית שלומית באומן מנסה לייצב על ראשה ספלים המתנפצים בקול שאון גדול? מדוע האמן צ'נצ'ל בנגה כותש ראש בתוך מכתש ועלי המיועדים לכתישת תבלינים? והאם ידעתם שלפני 3,500 שנים השתמשו בביצי יען לאחסון מים?

התערוכה הייתה אמורה להיפתח באמצע חודש נובמבר, אבל בשבעה באוקטובר חרב עלינו עולמנו וביתנו והזמן קפאו מלכת. הבית, שהיה גם מבצר וגם מרחב מפגש ואירוח, עבר טלטלה עזה. בתערוכה תציג גם האמנית טליה קוץ שמיר, אשר משפחתו של אחיה, אביב, ואשתו, ליבנת, נרצחה ב-7 באוקטובר, סדרה של ציורים בטושים על נייר בה היא מתארת אנשים וחפצים מהמרחב הביתי, כולל ציורים מביתם של אביב וליבנת. ציוריה הפכו אנדרטה לרגעים של יום יום, לפיסות החיים שנקרעו באכזריות מעולמנו.

אוצרות: סיגל מנור בנגה ומירב שי.

פתיחת התערוכה: יום חמישי 25.1.24 בשעה 19:00. הכניסה לפתיחה ללא תשלום. התערוכה תינעל ב-25.7.24.

שעות פתיחת המוזיאון: שני 16:00 - 20:00 שלישי וחמישי 10:00 - 18:00 \ רביעי 10:00 - 16:00 \ שישי ושבת 10:30 - 13:30

מוזיאון מורשת החשמונאים מאז ועד היום רח' דם המכבים 24, מודיעין מכבים רעות. טלפון: 08-9737344

טליה קוץ שמיר, אבטיח ודובדבנים, טושים על נייר, 2022טליה קוץ שמיר, אבטיח ודובדבנים, טושים על נייר, 2022


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד