חגיגות מצווה לילדים עם צרכים מיוחדים

22/05/2022 כ"א אייר תשפ"ב

חגיגות מצווה לילדים עם צרכים מיוחדים

ביום שני 9.5.22 התקיימה בקהילת בית הספר היסודי יזמ"ה חגיגת המצוות המסורתית של ילדי 'בית עדן' – מעון פנימייתי לילדים עם מוגבלות שכלית מרמלה.

קרוב ל-20 שנה , קהילת יזמ"ה -הקהילה הרפורמית במודיעין מאמצת את "בית עדן", ובמסגרת הפעילות שלה לרווחת הדיירים היא מפיקה אירוע בר או בת מצווה מרגש ובו לומדים ומתנסים ילדי כיתות ה-ו בבית הספר הלכה למעשה בערך הנתינה והסובלנות שנמצא במהותה של הקהילה.

תלמידי כיתות ה' נפגשו עם הנערים והנערות מבית עדן בבית הספר למפגש הכרות חברתי מקדים מספר ימים קודם לכן.

בבוקר בר המצווה התלמידים קיבלו הנחיה והדרכה נוספת מהצוות החינוכי וליוו את שמונת החוגגים, חבריהם ובני משפחותיהם בטקס העלייה לתורה בבית הכנסת "מעיין ברוך " במודיעין, שמחו וחגגו איתם את הנחת התפילין ואת הקריאה בספר התורה ולאחר מכן הגיעו לאירוע חגיגי שנערך בבית הספר יזמ"ה.

רחבת המבואה בבית הספר הפכה לאולם אירועים מקושט עליו עמלו כל היום תלמידי שכבה ו' יחד עם המחנכות והמורה לאומנות.

תלמידי כיתות ו' קיבלו את הנערים והנערות החוגגים תחת חופה קהילתית, בשופרות ובתופים ושימשו כמלצרים בחגיגת המצוות של ילדי בית עדן.

האירוע התקיים הודות לעבודה מאומצת של רב הקהילה- הרב ניר ברקין, הרב פיליפ ניידל, צוות העמותה שטרח רבות, הצוות החינוכי והתלמידים של בית הספר וכן, תרומות והתנדבות של עסקים בעיר ובהם קייטרינג "נפלאות התזונה", דיג'יי איציק גוטצייט והורים מתנדבים.

משפחת אלון, שילדיה מוותיקי מערכות החינוך של קהילת יזמ"ה , תורמת במשך שנים, אלבומי בר מצווה וחולצות בר מצווה אישיות לרגל האירוע לילדי בית עדן.

גבי אלון: "הילדים היו באמת מדהימים ועבדו קשה. עצם החשיפה והבילוי המשותף היוו זכות עבורם ויישום אמיתי של קבלת השונה. זה שווה בחיים יותר מכל הכנה לחטיבה."

חגיגות בר מצוה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד