איכות סביבה במערכת החינוך

09/11/2022 ט"ו חשון תשפ"ג

לראשונה, לוקחת העירייה צעד נוסף בחיבור בין איכות הסביבה לחינוך עבור הדור הצעיר, בפרויקט מיוחד שבו כלל צוותי החינוך – מנהלים, מחנכים וגננות, ייקחו חלק פעיל בהוראה בנושא זה.

לצורך כך, נבנו מערכי שיעור בנושאי שמירה על הסביבה עבור בתי הספר והגנים. מדובר בעשרה מערכי שיעור בשלב זה אשר מותאמים לילדי הגנים, כיתות ג'-ד' וכיתות ה'-ו', כאשר המטרה היא שבהמשך, יהיו מערכי שיעור לכל הגילים.

מערכי השיעור הללו עוסקים, בין היתר, בטביעת רגל אקולוגית, ניטור ושימור מגוון המינים המקומי ועוד והם ישתלבו במערכת השעות הרגילה בבתי הספר.

מחלקת איכות ותכנון סביבה באגף שפ"ע, מעבירה בחודשיים האחרונים מפגשי הדרכה למנהלים, מחנכים וגננות אשר ימשיכו גם בחודש הקרוב, כאשר במקביל גם הסייעות עוברות השתלמות בנושא, במסגרת העשרה מקצועית במרכז פסג"ה בעיר.

פרויקט זה כאמור, שם לו למטרה עירונית לחזק את הקשר שבין הילדים לסביבה הן כאקטיביסטים שיכולים לתרום משמעותית ולא פחות חשוב מכך, להשפיע על בני המשפחה, חברים והסובבים אותם. עד כה, הועברו לגנים ובתי הספר הדרכות מקצועיות ע"י מחלקת איכות ותכנון סביבה באגף שפ"ע, כאשר עתה עוברת ההדרכה גם לצוותי החינוך עצמם שיהיו מעורבים ומחנכים בנושא החשוב, כחלק מובנה במערכת השעות הכיתתית.

הילה בן אליעזר, מחזיקת תיק איכות הסביבה: "מערכת החינוך העירונית שלנו היא הראשונה בארץ שייסדה מקצוע לימודי חדש שעוסק בשמירה על הסביבה ומודעות אקלימית.
מתוך ראייה עתידנית של חינוך במאה ה 21, ראינו שתמונת הבוגר שברצוננו לראות לנגד עינינו צריכה להיות של אדם שרואה עצמו חלק ורקום במקום שאליו הוא שייך ובסביבה הגלובאלית. לכן, בעידן שלנו, ההיכרות עם האתגרים הסביבתיים שניצבים בפנינו ולקיחת האחריות על השפעת ההתנהגות שלנו על הסביבה, הם צורך הכרחי לחינוך הבוגר שאליו אנו שואפים. אני רוצה להודות לשותפים רבים שלוקחים חלק במלאכה, בעיריית מודיעין, במשרד להגנת הסביבה, במשרד החינוך ובעמותות שונות שחברו אלינו לקידום הנושא."

הדרכות לצוותי החינוך


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד