חידון מורשת וידיעת הארץ

22/03/2023 כ"ט אדר תשפ"ג

חידון מורשת וידיעת הארץ העירוני ע"ש גיבור ישראל, תא"ל נתי גולן התקיים בפעם השישית ביום שני 13.3.23. החידון התקיים בתיכון עירוני ג' ע"ש מוטה גור והיווה את שיאו של תהליך חקר ולמידה אותו עברו 16 המתמודדים משישה בתי ספר על יסודיים בעיר.

הנושא המוביל של החידון השנה, היה נושא המנהיגות, שהוא גם הנושא השנתי של יום העצמאות ה- 75 למדינת ישראל. החידון עמד בסימן מנהיגותו של דוד בן גוריון ובמלאות 50 שנה למלחמת יום הכיפורים ולפטירתו של דוד בן גוריון וציון 70 שנה ל"עלייתו" לנגב, לשדה בוקר. במהלך תהליך הלמידה יצאו המשתתפים לסיור לימודי בנגב. הסיור החווייתי כלל טיול רגיל בשמורת עין עבדת וביקור בחלקת הקבר של דוד ופולה בן גוריון ובמוזיאון האינטראקטיבי בשדה בוקר.

בחידון נכחו בני משפחתו של נתי גולן שסיפרו את סיפורו של נתי ז"ל ואף התכבדו בשאלת המשפחה, שעסקה בפעילותו וגבורתו של נתי גולן ז"ל.

חבר השופטים כלל את יו"ר חבר השופטים, האלוף (מיל') יצחק (חאקי) הראל, סגן ראש העיר ומ"מ שלמה פסי, ריקי גולן אחת מחמשת ילדיו של נתי ז"ל, אורי צמח - יועץ התוכן והמורה המלווה ומרכז החידון וד"ר יעל אראלי מנהלת המחלקה לחינוך על יסודי במנהל החינוך בעירייה אשר אחראית על ארגון החידון.

החידון כלל מספר שלבים במהלכם נבחנו התלמידים בשאלות הכוללות ידע כללי על ההיסטוריה ומורשת הארץ, על נתי גולן ז"ל ועל העיר מודיעין מכבים רעות. כל המתמודדים הפגינו ידע רב ומרשים, מה שהביא לתחרות צמודה לכל אורך שלבי החידון שבסופה הוכרזו ארבעה זוכים. בשלב השאלות הפומביות נשאלה שאלת בני משפחת גולן, שאלת סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך מויש לוי והשאלה המכריעה והמרכזית – שאלת ראש העיר שעסקה בעברה של מודיעין, ובשכונות המרכיבות אותה. המתח הגיע לשיאו והקהל המתין בציפייה דרוכה להכרזה על שמות הזוכים.

למקום הראשון הגיעו שני זוכים: נעם בן בסט מבית הספר עירוני א' וסהר אזולאי מבית הספר עירוני ג'. במקום השני – גלי ילינק מבית הספר תיכון מו"ר. במקום השלישי – רוני חן מבית הספר אורט עירוני ד'.

כל המתמודדים קבלו תעודות הערכה על השתתפותם ושי, ספר על העיר מודיעין מכבים רעות.

משתתפי החידון וצוות השופטיםמשתתפי החידון וצוות השופטים


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד