הסמכת גני ילדים לגנים ירוקים

27/04/2023 ו' אייר תשפ"ג

ביום רביעי 19.4.23 התחילו ביקורי ההסמכה של שלושה גנים עירוניים בדרכם להפוך לגנים ירוקים – גן אגם, גן דורון וגן סחלב. גנים אלו הם גנים הפועלים ברוח שמירה על הסביבה וקיימות. זאת מתוך חזון שפעילות סביבתית בגן ילדים מעניקה למידה משמעותית ונדבך חשוב בחינוך הילדים לאזרחות משפיעה על אחת כמה וכמה לאור שינויי האקלים. בהקשר זה, אחד מעקרונותיו הבולטים של גן ירוק הוא גן אשר רותם את הקהילה הקרובה לפעילות סביבתית מתמשכת, ובכך תורם להעלאת המודעות ולשינוי באורח החיים.

במסגרת תהליך ההסמכה מלווים משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה בשיתוף עם מחלקת איכות ותכנון סביבה באגף שפ"ע בעירייה ובליווי מקצועי של החברה להגנת הטבע, את קידום ויישום אורח החיים המקיים בגנים המשתתפים בתוכנית, בהתאם לקריטריונים השונים הנדרשים ולתוכנית העבודה שהכינו צוותי הגנים, לאחר שעברו השתלמות מקצועית בתחום.

תוכנית העבודה המוטמעת בגנים כוללת למשל, דגש על הפחתה בצריכה והגברת השימוש החוזר והשימוש בחומרים טבעיים ומתכלים באמצעות סדנאות יצירה, משחקים בחומרים טבעיים, הכנת ריבות משאריות פירות בגן, יצירה בחומר ועוד.

עוד כוללת התוכנית, למידה על מגוון ביולוגי והקמת גינה בחצרות, מעקב אחר חרקים וזריעת פרחי בר, חקר הסביבה הקרובה, ליקוט צמחי בר, אימוץ ניקיון הסביבה ושוק קח תן. כל זאת תוך מתן דגש על ביטוי אישי והעצמה של ילדי הגן, פיתוח וקידום יזמות ויצרנות, שיתוף הקהילה ולמידה במרחבי חיים שונים ומגוונים.

פעילות סביבתית בגניםפעילות סביבתית בגנים


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד