שבט אחים ואחיות

17/01/2024 ז' שבט תשפ"ד

בימים אלו, חותם המרכז למשפחות מיוחדות באגף השירותים החברתיים בעירייה בניהולה של עו"ס יעל שטינמץ, שנה ראשונה לתוכנית שנתית לאחים לילדים עם צרכים מיוחדים- שבט אחים ואחיות. תוכנית ייחודית וחשובה שהעירייה היא החלוצה בהפעלתה, ואין כמוה בארץ.

במסגרת התוכנית, נוצרים היכרויות ומפגשים בהם משתפים אחים ואחיות לילדים עם צרכים מיוחדים, בחוויות רגשיות בהתמודדות שלהם. בנוסף, יוצרת התוכנית מרחב בטוח ובניית קהילת אחים מגובשת יחד מגיל צעיר שמטרתה להמשיך להעמיק את הקשרים ולהוות קרקע למקום בטוח לטווח ארוך.

את המיזם ייסדה והפעילה לאורך כל השנה , תושבת העיר ריקי פרץ, מאמנת, מנחת קבוצות מנוסה, מובילת האחאות והאימהות המיוחדת, אימא לשלושה ובהם נער עם צרכים מיוחדים. יחד עם עו"ס שטינמץ, גובשה התוכנית והתכנים בהתאם לדרישות ולצרכים שעלו מהשטח.

במהלך השנה התקיימו במסגרת התוכנית שלוש סדנאות - 'אני אחי מיוחד' תמיכה והעצמה בהתאמה גילית עבור ילדים ונוער, שישה מפגשי הפוגה שכללו מפגשים בפארקים העירונים- הכנת חולצה שבטית בצבעי טאי דאי, פעילות קיץ מגבשת. כחודש לאחר תחילת המלחמה בחרו האחים להיפגש ולבקר בבית של אחד האחים לגיבוש וחיזוק תחושת הביטחון , החיבור והמשותף.

בתוכנית הייחודית השתתפו 25 ילדים, והפידבקים של ההורים מחממים את הלב:

אימא של ת': "תודה רבה על הפרויקט המהמם. כל מפגש היה בצבע , מכל מפגש ת' חזרה טעונה בכל כך הרבה אור. כל הנושא הזה של האחים המיוחדים, שהרבה שנים לא היה מדובר, זוכה להיות בקדמת הבמה ומצליח להאיר ולחזק את האחים שנולדו למציאות מורכבת, שלא בחרו בה."

ריקי פרץ מספרת בהתרגשות: "אני שמחה לראות את הילדים זוקפים קומה, מגיעים בדילוגים למפגשים. ההורים מספרים לי איזה מקום הסדנא תופסת בחיים של הילדים, משנה את חייהם ואני יודעת שהגעתי למקום הנכון."

עתה מתכוננים להתחיל את שנת הפעילות הבאה ובה תכנים ייחודים ושמירת המשך הקשר עם האחים ליצירת עתיד טוב ותחושת שייכות והקלה גם עבורם.

פעילות שבט אחים ואחיות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד