מצמיחים לקיימות

25/01/2024 ט"ו שבט תשפ"ד

שנה שנייה של התוכנית המיוחדת "מצמיחים לקיימות" יוצאת לדרך. הפעם, עם תשעה בתי ספר בעיר, אשר יתמקדו בהיבטים חשובים שונים של שמירה על הסביבה, כדור צעיר שיכול להשפיע ולהיות מעורב במשבר האקלים ההולך ומתעצם בשנים האחרונות.

עיריית מודיעין מכבים רעות זכתה לקחת חלק בתוכנית אשר ממומנת על ידי המשרד להגנת הסביבה, במסגרת פרסום "קול קורא" אליו ניגשה העירייה. השיעורים מועברים על ידי מדריכי חברת "צעד ירוק" באופן חוויתי, חלקו ביציאה לסיורים לימודיים בחווה האקולוגית המיוחדת בעיר – "חווה ואדם", בה גם יתקיים בחודש מרץ יום שיא בו יציגו התלמידים את הפרויקטים.

במסגרת הפרויקט, יעסקו ארבעה בתי הספר היסודיים (דורות, שבטי ישראל, חופים ויח"ד) בנושא של שימור וניטור מגוון המינים בטבע. בין היתר, יצאו בתי הספר לסיורים לימודיים, יעמיקו בלמידה של חקר ותיעוד מגוון המינים המקומי, יתכננו פרויקט בעקבות ממצאי הסיורים ומעבדות השדה שיקימו, ויציגו את הפרויקט במסגרת יום שיא של כל בתי הספר ביחד.

חמישה בתי ספר יסודיים (ענבלים, אסיף, עמית, היובל וניצנים) יתמקדו בטביעת רגל אקולוגית. מושג טביעת הרגל האקולוגית מקבל חשיבות רבה בשנים האחרונות, עקב שינויי האקלים וההתחממות הגלובלית, המעידים על סימנים משמעותיים למשבר.

התלמידים ילמדו על אחריותו של האדם ביצירת השינוי, יקבלו כלים לתכנון פרויקט וכיצד ניתן לצמצם את טביעת הרגל האקולוגית, אקטיביזם ומנהיגות סביבתית כמו צמצום צריכת חשמל, הגעה בתחבורה פרטית, שימוש בכלים חד פעמיים ועוד. כל אלו, יוצגו בפרויקטים, שיבחרו התלמידים במסגרת יום השיא בחודש מרץ.

פעילות מצמיחים לקיימותפעילות מצמיחים לקיימות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד