אורט עירוני ד' מקדם למידה חדשנית

06/03/2024 כ"ו אדר תשפ"ד

תוכנית Future Ready היא תוכנית יוקרתית של רשת אורט ששמה לה למטרה לשנות את סדר היום הפדגוגי בבתי הספר וליצור בהם חווית לימוד חדשנית, רלוונטית, חווייתית ומהפכנית.

התוכנית נכנסה לבית הספר אורט עירוני ד' מודיעין כבר לפני שנתיים וכעת בית הספר נבחר לאחד מארבעה בתי ספר מאיצים ברחבי הארץ. השנה לדוגמה, כלל תלמידי בית הספר, משכבת ז' ועד שכבת יב', כיתות עיוניות, מדעיות-הנדסיות וחינוך מיוחד – כולם מרגישים את מהפכת העתיד ואת התוכנית היוקרתית שנכנסת לכל פינה בבית הספר.

בשכבות ז'-ח', נכנסו הסמכות של מעצמת הטכנולוגיה Microsoft לתוך שיעורים במערכת השעות. נושאים כמו תכנות, מידול תלת מימדי ובניית אפליקציות הועברו על ידי מדריכים מטעם מייקרוסופט לתלמידי חטיבת הביניים בשני מחזורים שונים והקנו להם תעודות רשמיות ויוקרתיות של החברה.

לשכבות ט'-י"ב נפתחו בשני מחזורים הסמכות רבות בנושאי בינה מלאכותית, למידה עמוקה, עיצוב דיגיטלי ופיתוח אפליקציות, כאשר ישנם מעל 150 נרשמים בשכבות התיכון שמעבר לידע הייחודי שהם מקבלים, יכולים לקבל רק השנה 3 תעודות הסמכה ממעצמות טכנולוגיות כמו מייקרוסופט, נווידיה ו-IBM.

כאמור, עירוני ד' מודיעין לקח את ה-Future Ready במטרה לשלב אותו כחלק אינטגרלי מסדר היום שלו ומחווית הלימוד השוטפת של כלל בית הספר. במטרה להתקדם לעבר המטרה, הבית ספר השתתף בפיילוט בהשתתפות 15 בתי ספר נוספים של למידה רשתית.

הפרויקט נועד לבחון שיטות לימוד חדשות לבתי ספר העתידיים ברשת אורט בפרט ובמדינת ישראל בכלל. במסגרת הפרויקט לקחו תלמידי שכבת ט' חלק בקורסים של חברת בטא על פי הבחירה וההעדפות שלהם.

התוכנית מבוססת על למידה סינכרונית מרחוק במודל של סדנאות אינטראקטיביות שבהם התלמידים עובדים בצוותים, יוצרים, משתפים ומתנסים. התלמידים למדו בשעת מערכת בבית הספר דרך המחשבים שלהם כשהם מלווים על ידי מנטור מצוות בית הספר ולומדים יחד עם תלמידים אחרים ברחבי רשת אורט בו זמנית.

חוויית הלימודים היא חוויה שונה, דיגיטלית מתקדמת וחדשנית שנועדה להכשיר את התלמידים לעולם העבודה והתעשייה ונועדה להכשיר את הקרקע להרחבת הלימודים מהסוג הזה כאן בבית הספר ובמערכת החינוך באופן כללי.

כיתת לימוד באורט עירוני ד'כיתת לימוד באורט עירוני ד'


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד