ככה לומדים על פסולת אלקטרונית

17/04/2024 ט' ניסן תשפ"ד

ביום חמישי 11.4.24, נערכה פעילות סביבתית מיוחדת לתלמידי בית הספר "ארץ מולדת" בשכונת מורשת. הפעילות התקיימה בהובלת תאגיד מ.א.י למחזור פסולת אלקטרונית והמחלקה לתכנון ואיכות סביבה, במהלכה עברו התלמידים חוויה אתגרית בין תחנות משחק.

פעילות זו המחישה לתלמידים מהי פסולת אלקטרונית, כיצד ניתן להעבירה למחזור ובעיקר על חשיבותו של המחזור בחיי היום יום ובצל משבר האקלים. במהלך השבועיים הקרובים יעברו את הפעילות שני בתי ספר יסודיים חדשים נוספים משכונת מורשת – "ארץ הצבי" ו-"ארץ הצבר".

הפעילות מהווה חלק מהתכנית העירונית המשותפת עם תאגיד מ.א.י להביא לשינוי חברתי – סביבתי ביחס לפסולת האלקטרונית, הנחשבת המזהמת ביותר. הפעילות משלבת את מערכת החינוך העירונית, וכוללת גם הצבת עמדות מחזור קטנות בכל בית ספר יסודי לאיסוף אקטיבי של סוללות למחזור, ושיתוף כל בני המשפחה בכך.

במהלך הקיץ, צפויה להיות פעילות חווייתית לתושבי העיר בנושא, וכמובן, שלאורך כל השנה יכולים התושבים למחזר פסולת אלקטרונית במתקנים לאיסוף פסולת אלקטרונית המוצבים ברחבי העיר. מיקומי נקודות האיסוף וכן מידע מפורט בנושא ניתן למצוא באתר העירייה ובאתר תאגיד מ.א.י וכאן בקישור > > >

והנה קצת מידע שכדאי לדעת ויגרום לכם למחזר. בכל שנה מייצרים אזרחי ישראל כ-160,000,000 ק"ג של פסולת אלקטרונית. וכך, למרות שהפסולת האלקטרונית הינה רק כ-3% מכלל הפסולת, בפועל היא מהווה כ-70% מתכולתה הרעילה, המזיקה מאוד לבריאות התושבים, כאשר כל תושב בארץ מייצר כ-17 ק"ג פסולת אלקטרונית בכל שנה.

מדובר בפסולת העשויה מחומרים מזהמים ביותר, כגון עופרת וכספית, העלולים לגרום למחלות במערכות העצבים והנשימה. כיום, מרבית הפסולת עדיין אינה מגיעה למיחזור, כאשר בישראל נשרפת כמות עצומה של פסולת אלקטרונית רעילה, המזהמת את האדמה, את מקורות המים וגם את האוויר, ופוגעת כאמור בבריאות התושבים.

דותן קבק, מנכ"ל תאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית: "תלמידי ישראל של היום הם דור העתיד. בשביל איכות החיים שלהם, מוטלת על כולנו החובה למחזר ולשמור על כדור הארץ. בזכות ההיענות של תושבי מודיעין, מוחזרו עד היום טונות רבים של פסולת אלקטרונית, ואנו קוראים לתושבים להמשיך ולהוביל במיחזור ולשמור על הסביבה."

פעילות פסולת אלקטרוניתפעילות פסולת אלקטרונית


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד