חודש פברואר 2025 הוקדש במערכת החינוך לנושא הבינה המלאכותית, ובמהלכו לקחו חלק בתי ספר ברחבי הארץ בשלל פעילויות ואתגרים טכנולוגיים מתקדמים. בלט במיוחד בית הספר ''אבני החושן'' שזה בתואר ''בית ספר כוכב''
עבודות אמנות של 24 תלמידים מ-18 בתי ספר יסודיים מוצגות בשלטים ברחבי העיר וכולן תחת המסר : "אחדות וייחודיות – שומרים על אחדות, שומרים על ייחודיות." מסר זה הוא הנושא המוביל בשנת הלימודים הנוכחית בבתי הספר ברחבי הארץ.
תושבות העיר שולי קול, מורה לאמנות ויזמית וענת רוזנבאום, מדריכת מחוז מנח"י – ירושלים לאמנות חזותית במשרד החינוך ומורה לאמנות, לקחו זאת לכיוון האמנותי. לדבריהן, מתוך אמונה כי "פרסום היצירות ברחבי העיר יקנה דרך נוספת להעמקת חווית הצלחה לתלמידים ושילובם בשיח הציבורי, בדגש לחינוך ערכי ואמנותי וכן שילובם במרחב הציבורי, יפתח בתלמידים מודעות ומרחב חדש של תרבות."
למיזם, שנעשה לראשונה בעיר, חברו השתיים, בברכת ראש העיר, חיים ביבס, למשרד החינוך, העירייה, מנהלת אופק ובסיוע המעצבת הגראפית ורד קליש, אשר נרתמו מיד להצלחתו. התהליך האמנותי לווה בחקר אותו ערכו התלמידים בהובלת המורות לאמנות שולי וענת. מבין העבודות שנבחרו, יוצגו כאמור 24 יצירות אשר מבטאות ייצוגים ודימויים חזותיים של תהליכי חשיבה ויצירה עמוקים שעברו התלמידים, תוך מודעות למגוון רחב של נקודות מבט בנושאים המעסיקים את החברה הישראלית.
יצירה משותפת כיתות ד'
"יחד שבטי ישראל"- בעיסוק ב"אחדות ישראל", ייתכן ואנו לפעמים מחליפים את המושג ב"אחידות ישראל", ולא היא: "האחדות אין משמעה בשום אופן איבוד הנקודות המיוחדות לכל קבוצה, יש לשמור על הייחוד, תוך כדי אהבה ואחווה ושלום ורעות בין הקבוצות השונות. זוהי האחדות האידיאלית
מורה לאמנות: מוריה אסייג
ניצן גומה ושקד זחטר כיתה ה'
היין-והיאנג מסמלים איחוד שני כוחות מנוגדים המשלימים זה את זה וביחד יוצרים את הכח שבאחדות. כמו כן, הקשת הצבעונית מאחדת את הצבעים, ויוצרת הרמוניה מרהיבה, אך בו בזמן שומרת על ייחודו של כל צבע. כך מדינת ישראל מאחדת יהודים מרחבי העולם ששונים זה מזה ולכל אחד מהם הגוון המיוחד שבו בקשת הצבעים ובתוך כך נמצאים בחתירה ושאיפה משותפת להיות מאוחדים במדינה אחת עם תקווה אחת.
מורה לאמנות: שרי מור יוסף
נועה גילר כיתה ה'
ריבוי דמויות הנמצאות סביב מעגל כביטוי למגוון הרחב הקיים בתרבות היהודית-ישראלית. שימוש בצבעוניות במילים שלום, שווים/שונים להבעת השונות והצבע האחיד במילה אחדות כייצוג לאחדות. הידיים שלוחצות זו את זו מסמלות אחדות שחובקת את העולם. המילה שלום בשתי שפות רשמיות של ישראל, מסמלות את השאיפה שלנו שביחד עם האחדות והייחודיות יבוא גם "שלום על ישראל". המגן דוד מייצג את המכנה המשותף הרחב שיש לכולנו בארץ ובעולם-היהדות והקשר למדינה
מורה לאמנות : ורוניק טוב-אל
יצירה משותפת
"אחדות וייחודיות – שומרים על אחדות שומרים על ייחודיות" דרך מגע ידיהם של תלמידנו המיוחדים. בביה"ס שלנו לומדים תלמידים בעלי לקויות תקשורת ובעלי מוגבלות שכלית התפתחותית. בית הספר משמש כבית חינוך הנותן מענה לימודי חברתי וטיפולי כדי לזהות ולקדם כל תלמיד בפוטנציאל הגלום בו. יצירה משותפת זו נעשתה כחלק מתחושת השייכות והיכולת האישית של כל אחד ואחת לתרום ליצירה המשותפת אם בציור או קרמיקה.
טכניקה: קולאז'
מורה לאמנות: גילה מילר
מורה לקרמיקה: נעמה רוזנפלד
כחל ברזל כיתה ה'
"טוב להיות ישראלי" למרות שהם שונים אחד מהשני , ילדים שבאים מארצות שונות. עורו של הילד כהה ,עורה של הילדה בהיר אך שניהם ישראלים-שונים אך זהים.
מורה לאמנות: שולי בניטה
אליה ברנדריס כיתה ה'
הציור מיצג בעלי חיים שיכולים לחיות באחדות בדיוק כמו בני האדם ולפעמים אפילו טוב יותר. לאות ולמופת כי ייכון שלום עולמי וכי יתמתנו ניגודי הדעות והשנאה בין עמים ואנשים.
מורה לאמנות: שולי בניטה
אלמה קורלי ומיה משה כיתה ד'
כדור הארץ, שכל יבשת בו צבועה בצבע אחר. סביבו, אנשים אוחזים ידיים, שונים בנראות אך שווים בפנימיות.
מורה לאמנות: לילך נאור
לורי זמר כיתה ד׳
יהודים התאחדו ממדינות שונות בעולם בכדי ליצור דבר חדש, שהוא מדינת ישראל שאנו מכירים היום. רוב מוחלט של העולים לארץ ותושביה היום הגיעו ממדינות שונות, ועשו מסע מפרך בכדי להגיע למדינת ישראל, ולהתאחד מחדש כעם.
כל אחת ואחד הגיעו עם ייחודיות משלהם, וביחד אנו יוצרים אחדות.
מורה לאמנות: צחי בורשטיין
יצירה משותפת של כיתה ה'
אחדות מבטאת את הרצון המשותף של אנשים השייכים לעם, למדינה, למפלגה או לארגון להסכים על רעיונות משותפים ולהימנע מריבים או מחלוקות. המילה "אחדות" נוצרה מן המילה אחד. כלומר, כאשר אנשים רבים מסכימים על דבר מה ופועלים ביחד, הם הופכים כאילו לגוף אחד ומלוכד. (רוביק רוזנטל) וביצירת קולאז זה היצירה נעשתה בשיתוף פעולה, בהרמוניה, בהבנה תוך מתן כבוד וקבלת האחר. צביעה במונוכרום: צבע אחיד על כל גווניו שגורמת למתבונן תחושה של אחדות, הרמוניה ושלווה. לכל חלק בציור יש מן המשותף שמעניק וקושר את החלקים השונים.
מורה לאמנות: אורלי פינקל
ליה עוזרי כיתה ד'
"כולנו רקמה אנושית אחת"- שתי נשים, אישה חילונית ואישה דתיה.מחד, כל אחת מייצגת עולם שלם של ערכים השונה מרעותה מאידך, שתי נשים המבטאות את החברה בעלת הזהות היהודית ישראלית המשותפת לכולנו, שתיהן ישראליות ויהודיות וחיות יחד בארץ ישראל ומשדרות כוח נשי ועוצמה, התמודדות עם משפחה, עבודה ופרנסה.
מורה לאמנות: מירי לוי לביא
אחינועם יפת, נעה בר אילן, שני אמיד, רומי יעקבסון כיתה ו'
" כאיש אחד בלב אחד" ארבע חברות יצרו עבודה המבטאת את הקשר ביניהן. כל אחת שונה מהשנייה ומיוחדת וביחד הן החברות הכי טובות ."רצינו להעביר מסר לכולם שבסופו של דבר כולנו מאוחדים גם אם אנחנו שונים ולא דומים זה לזה"
מורה לאמנות: לימור קרני
שיראל פלאס, שקד שרבט, אריאל ברוך ,שושי אלסטר, תהילה סרי, טליה גורמן ,אביה בלומנטל, איילה פרידמן, אילת פרץ כיתה ד' 3
ביצירה, שלוש דמויות שהן בעצם שש דמויות מאוחדות השונות זו מזו באופי, בלבוש ובצבע למרות כל השונות- כולם מאוחדים ויוצרים הרמוניה ואחדות. ציטוט של הבנות: בחרנו במשפט " למרות שכולם שונים אנחנו ביחד מאוחדים", אנחנו מקוות שהציור יחבר ויאחד בין האנשים.
מורה לאמנות: לימור קרני
גלעד עוזר ומיכאל כהן כיתה ד'
שני ברבורים יחד - שני הברבורים הם בצבעים שונים ומתחברים יחד ללב וזה מסמל שכל אחד הוא שונה ומיוחד, אבל כשאנחנו מתאחדים אנו יוצרים אהבה גדולה.
יחד יד ביד - שתי דמויות- תומר חיבה .כיתה ד'
לא משנה איך אתה נראה מבחוץ אלא חשובה הפנימיות ואנשים שונים יכולים להתחבר ולאהוב.
מורה לאמנות: שרלית חוג'ה
גיא רז, אלונה מוראלי, גיא נקר, אורי שלזינגר כיתה ה'
הייחודיות שלנו כמדינה המאחדת בין כל הדתות 2019
מגן דוד (יהדות)-0, צלב (נצרות)- 1, הסהר עם הכוכב (איסלם)- 9.
טכניקה: מתיחת חוטי צמר שחושפת את הכתוב והיא זו שמחברת בין כל הדתות כמעין רקמה אנושית אחת.
מורה לאמנות : אלונה כהן
היא לי שדיאל, עלמה וגנר שושהי, אלה סטריש כיתה ה'
כל אחד הוא צבע שונה וביחד העולם צבעוני יותר. קופסת צבעים מאפיינת אחדות וייחודיות , בכך שכל צבע שונה בתוך קופסת צבעים אחת! כל אדם שונה וייחודי מהאחר אך כולנו בעולם, ארץ, מדינה, עם, משפחה אחת.
מורה לאמנות: אלונה כהן
רוני וורדיקה כיתה ד'
" ארוחה"- לכל תרבות ואדם יש ייחוד, לכל תרבות יש מאפיינים ייחודיים.
ביצירה כולם יושבים סביב אותו שולחן והאיחוד בין התרבויות יוצר מגוון עשיר.
מורה לאמנות: שרלית חוג'ה
איתמר כהן אליאס, רועי דובדבני, גלעד מזרחי, עומר שלח, כפיר גואטה, אורי קורנגוט. כיתה ד' .
בציור מתואר כדור הארץ שמחולק לשני חלקים: החלק העליון בגוונים בהירים, כחולים ורגועים ומקיפים אותו אנשים שונים שנותנים יד אחד לשני כסמל לעזרה הדדית ואחדות. החלק התחתון בגוונים אדומים ושחורים שנותנים תחושה לא נעימה של חורבן ומסביבו אנשים בודדים, מרוחקים אחד מהשני. כשאנחנו באחדות ונתינה העולם טוב יותר, רגוע, "עולם חסד יבנה" וכשאנחנו לא מאוחדים העולם נחרב, שומם ומפחיד והאדם מרגיש בודד ומפוחד מול העולם הגדול...
מורה לאמנות: מורן מוראדי
דניאל בן-גל ומעיין ניר כיתה ה'
העין מסמלת את התבונה של העם היהודי אשר בזכותה היהודים עמדו חזקים ומלוכדים מול כל העמים, שרדו את כל הפרעות ואף הקימו מדינה.
עין בוכה ועין צוחקת שני רגשות שזורים זה בזה ומלווים את ההסטוריה של העם שלנו, ביניהם העליה של היהודים מכל תפוצות העולם למדינה אחת קטנה: עצב על כל מי ומה שנשארו מאחור, ושמחה על תקווה, על ההגעה הביתה לארץ המובטחת ועל האיחוד של כל קשת הצבעים והקולות של יהודי העולם.
מורה לאמנות: שרי מור יוסף
גילי קרנר כיתה ד'
השרשרת מסמלת את האחדות המיוחלת בין המדינות המסוכסכות עם מדינת ישראל ואת הכמיהה לשלום.
מורה לאמנות: חגית איזקסון
אפיק פירי ואריאל מייל כיתה ב'
"ואהבת לרעך כמוך"-.המשפט ו"אהבת לרעך כמוך" מדבר על לאהוב את חברך כפי שאתה אוהב את עצמך. בחרנו לצייר את כפות הידיים שלנו. צביעת כפות הידיים נעשתה בגוונים שונים, כדי להראות שלמרות הייחודיות של כל אחד מאתנו אנו מאוחדים כחברים טובים.
מורה לאמנות: יעל כהן
יצירה משותפת
מבט על נופי ארץ ישראל והצומח בה מהצפון לדרום, המכיל בתוכו את המגוון המהווה את "הבית הישראלי" הנותן מקום מבטחים לאדם ומשפחתו.
הבית מצויר מדמיונם של הילדים, והראיה הייחודית להם של הבית הישראלי שלהם.
מורה לאמנות: ריקי לב ארי
שקד נחום
צמח הצבר מייצג את הישראליות על גווניה - מחד קוצים, ומאידך פירות רכים מתוקים.
כולם גם יחד מייצגים את ישראל המאוחדת והמיוחדת לצד הייחודיות המאפיינת אותה.
מורה לאמנות: ריקי לב ארי
איתמר בן חור כיתה ה'
צילום שחור לבן - ידיים. האחדות בתמונה באה לידי ביטוי בצבעי המונוכרום של הגוף, ובחברות הנוכחת באמצעות החזקת הידיים. אחדות היא רצון משותף של קבוצת אנשים להסכים על רעיונות משותפים ולהימנע מריבים ומחלוקות. שתי הידיים אוחזות זו בזו, מסייעות. בעזרת האחדות ובעבודת צוות ניתן להגיע להישגים.
מורה לאמנות: שרון שדיאל
ליהי הנובר כיתה ה'
בציור מצוירות שתי נשים האחת דתית והשנייה חילונית. ברקע מצוירים משולשים צבעוניים המראים את השוני שבין האנשים. המסר שהציור מעביר הוא שכל אדם הוא אדם בפני עצמו בלי קשר לאמונתו וכולם שווים. אני אוהבת את כולם ללא קשר למראה החיצוני או לאמונה.
מורה לאמנות: ורוניק טוב-אל
19/03/2025 י"ט אדר תשפ"ה
חודש פברואר 2025 הוקדש במערכת החינוך לנושא הבינה המלאכותית, ובמהלכו לקחו חלק בתי ספר ברחבי הארץ בשלל פעילויות ואתגרים טכנולוגיים מתקדמים. בלט במיוחד בית הספר ''אבני החושן'' שזה בתואר ''בית ספר כוכב''
04/03/2025 ד' אדר תשפ"ה
לראשונה נשלח ציוד לגני ילדים באמצעות רחפן שיצא עם קופסת ציוד עזרה ראשונה לשטח פתוח מחוץ למתחם גני הילדים, שם חיכה לו סייר ביטחון
26/02/2025 כ"ח שבט תשפ"ה
ביום שישי 14.2.25 התקיימה בבית הספר "ארץ מולדת" תערוכת צילומים מסכמת של הפרויקט הייחודי "העדשה שלי" בהשתתפות 53 תלמידים מכיתות ד' שהשתתפו במפגשי פוטותרפיה עם מנחה מקצועית מהתחום
26/02/2025 כ"ח שבט תשפ"ה
תלמידים משבעה בתי ספר יסודיים: נוף הרים, דרכי יהודה, נתיב זבולון, כרמים, מעוז המכבים, אבני חן, ואופק בחווה האקולוגית, השתתפו בכנס סיכום התוכנית החינוכית בנושא משבר האקלים
23/02/2025 כ"ה שבט תשפ"ה
קבוצות מבתי הספר בעיר בכיתות ד'-ט' השתתפו בתחרויות ארציות וזכו ב-16 גביעים. 11 הקבוצות עלו לאליפות הארצית: חופים, קשת, אורט עירוני ד', אמי"ת בנים, מו"ר, ישיבת בני עקיבא ' דורות ועירוני ב'
23/02/2025 כ"ה שבט תשפ"ה
לכבוד חג ט"ו בשבט, יזם בית הספר היסודי אבני חן, פרויקט קהילתי "שותלים מילים טובות" שמטרתו להפיץ אור וטוב בבית הספר ובקהילה יחד עם התלמידים והצוות החינוכי
23/02/2025 כ"ה שבט תשפ"ה
אלון אוחיון, זכה במקום הראשון בחידון התנ"ך לבתי הספר הממלכתיים. אלון הפגין ידע ובקיאות מרשימה וזכה ב-98 נקודות, שבסופם הוכתר כחתן חידון התנ"ך המחוזי
12/02/2025 י"ד שבט תשפ"ה
נבחרת הלמידה של אולפנת בני עקיבא אורות מודיעין, זכתה במקום השלישי, בגמר הטורניר הבין תחומי של מקצועות ההלכה, מתמטיקה ואנגלית בהשתתפות יותר מ-40 נבחרות במשרדי מייקרוסופט בהרצליה
05/02/2025 ז' שבט תשפ"ה
ביום 26.1.25, נערך אירוע למיזם ''פוסטר השלום'', המהווה תחרות עולמית שנתית של ציורי ילדים בהשתתפות ילדים מעשרה בתי ספר בעיר. הציורים הנבחרים של מיקה ליברמן ונעה כהן ייצגו את העיר בתחרות הארצית
05/02/2025 ז' שבט תשפ"ה
יום זה הוא יוזמה של רשת אורט, שנועדה לקדם ולעודד את השיח החיובי, המכבד והמוקיר בחברה הישראלית. זו השנה השמינית, שהוא מתקיים, והשנה נערך המיזם תחת הכותרת "משיבים את הרוח"
29/01/2025 כ"ט טבת תשפ"ה
בשישי 17.1.25 השתתפו 19 קבוצות מהעיר והסביבה בתחרות האימונים המסורתית שהפיק תיכון אורט עירוני ד' לקראת תחרויות הרובוטיקה הארציות והבינלאומיות
30/01/2025 א' שבט תשפ"ה
היום, יום חמישי 30.1.25, ייפתח הרישום למוסדות החינוך לשנת הלימודים תשפ"ו, באופן מקוון וידידותי באתר העירייה. הרישום יימשך עד ליום 19.2.25. במקביל נפתח גם הרישום למערך הצהרונים
19/01/2025 י"ט טבת תשפ"ה
במודיעין מכבים רעות פועלת בהצלחה רבה תוכנית הרובוטיקה הבינלאומית כבר יותר מ-15 שנה, בה משתתפים בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים. השנה משתתפות 18 קבוצות מ-13 בתי ספר בעיר
01/01/2025 א' טבת תשפ"ה
לקראת חג החנוכה, קיים בית הספר מו''ר את ''מרוץ הלפיד''. זו השנה השנייה שבה מתקיים המרוץ, אשר מהווה אירוע ספורטיבי – ערכי שמחבר בין עבר להווה
01/01/2025 א' טבת תשפ"ה
יוזמה קהילתית מרגשת לרגל חג החנוכה. בתי הספר היסודיים – היובל, אבני חן ואסיף חברו יחד, כדי להכין מארזים מתוקים ומלוחים למען חיילי וחיילות צה''ל
26/12/2024 כ"ה כסלו תשפ"ה
בבית הספר אבני החושן ציינו לאחרונה את שבוע ''שעת הקוד העולמי''. יוזמה בינלאומית, המאפשרת לילדים ולילדות להתנסות בכתיבת קוד, ללמוד על עולם ההייטק והחדשנות בדרך חווייתית ומהנה
26/12/2024 כ"ה כסלו תשפ"ה
במהלך חודש נובמבר 2024, השתתפו עשרות גני ילדים ובתי ספר ממודיעין מכבים רעות בפעילות חווייתית ומלמדת של זריעת פרחי בר במרחבי הטבע העירוני
26/12/2024 כ"ה כסלו תשפ"ה
ביום חמישי 19.12.24 התארחה בבית הספר אורט עירוני ד', משלחת של כ-60 אנשי חינוך, מורים ומנהלים מאזרבייג'ן שבאו ללמוד על התוכניות שפיתח בית הספר
19/12/2024 י"ח כסלו תשפ"ה
בתי ספר משתתפים בתכנית לשימור נחל ענבה
04/12/2024 ג' כסלו תשפ"ה
לאחרונה זכו תלמידי בית הספר אורט עירוני ד',שכבות ט' ו-י''א, להיפגש עם מפקד הכוח שחיסל את רב המרצחים, יחיא סינוואר, שסיפר לתלמידים על המלחמה