המיזם המצליח מתקיים בימים אלו במסגרת תוכנית מניעה של הרשות לביטחון קהילתי באגף חברה נוער וצעירים ובשיתוף פעולה עם מנהל החינוך, בתי הספר היסודיים והנהגת הורים עירונית
עבודות אמנות של 24 תלמידים מ-18 בתי ספר יסודיים מוצגות בשלטים ברחבי העיר וכולן תחת המסר : "אחדות וייחודיות – שומרים על אחדות, שומרים על ייחודיות." מסר זה הוא הנושא המוביל בשנת הלימודים הנוכחית בבתי הספר ברחבי הארץ.
תושבות העיר שולי קול, מורה לאמנות ויזמית וענת רוזנבאום, מדריכת מחוז מנח"י – ירושלים לאמנות חזותית במשרד החינוך ומורה לאמנות, לקחו זאת לכיוון האמנותי. לדבריהן, מתוך אמונה כי "פרסום היצירות ברחבי העיר יקנה דרך נוספת להעמקת חווית הצלחה לתלמידים ושילובם בשיח הציבורי, בדגש לחינוך ערכי ואמנותי וכן שילובם במרחב הציבורי, יפתח בתלמידים מודעות ומרחב חדש של תרבות."
למיזם, שנעשה לראשונה בעיר, חברו השתיים, בברכת ראש העיר, חיים ביבס, למשרד החינוך, העירייה, מנהלת אופק ובסיוע המעצבת הגראפית ורד קליש, אשר נרתמו מיד להצלחתו. התהליך האמנותי לווה בחקר אותו ערכו התלמידים בהובלת המורות לאמנות שולי וענת. מבין העבודות שנבחרו, יוצגו כאמור 24 יצירות אשר מבטאות ייצוגים ודימויים חזותיים של תהליכי חשיבה ויצירה עמוקים שעברו התלמידים, תוך מודעות למגוון רחב של נקודות מבט בנושאים המעסיקים את החברה הישראלית.
יצירה משותפת כיתות ד'
"יחד שבטי ישראל"- בעיסוק ב"אחדות ישראל", ייתכן ואנו לפעמים מחליפים את המושג ב"אחידות ישראל", ולא היא: "האחדות אין משמעה בשום אופן איבוד הנקודות המיוחדות לכל קבוצה, יש לשמור על הייחוד, תוך כדי אהבה ואחווה ושלום ורעות בין הקבוצות השונות. זוהי האחדות האידיאלית
מורה לאמנות: מוריה אסייג
ניצן גומה ושקד זחטר כיתה ה'
היין-והיאנג מסמלים איחוד שני כוחות מנוגדים המשלימים זה את זה וביחד יוצרים את הכח שבאחדות. כמו כן, הקשת הצבעונית מאחדת את הצבעים, ויוצרת הרמוניה מרהיבה, אך בו בזמן שומרת על ייחודו של כל צבע. כך מדינת ישראל מאחדת יהודים מרחבי העולם ששונים זה מזה ולכל אחד מהם הגוון המיוחד שבו בקשת הצבעים ובתוך כך נמצאים בחתירה ושאיפה משותפת להיות מאוחדים במדינה אחת עם תקווה אחת.
מורה לאמנות: שרי מור יוסף
נועה גילר כיתה ה'
ריבוי דמויות הנמצאות סביב מעגל כביטוי למגוון הרחב הקיים בתרבות היהודית-ישראלית. שימוש בצבעוניות במילים שלום, שווים/שונים להבעת השונות והצבע האחיד במילה אחדות כייצוג לאחדות. הידיים שלוחצות זו את זו מסמלות אחדות שחובקת את העולם. המילה שלום בשתי שפות רשמיות של ישראל, מסמלות את השאיפה שלנו שביחד עם האחדות והייחודיות יבוא גם "שלום על ישראל". המגן דוד מייצג את המכנה המשותף הרחב שיש לכולנו בארץ ובעולם-היהדות והקשר למדינה
מורה לאמנות : ורוניק טוב-אל
יצירה משותפת
"אחדות וייחודיות – שומרים על אחדות שומרים על ייחודיות" דרך מגע ידיהם של תלמידנו המיוחדים. בביה"ס שלנו לומדים תלמידים בעלי לקויות תקשורת ובעלי מוגבלות שכלית התפתחותית. בית הספר משמש כבית חינוך הנותן מענה לימודי חברתי וטיפולי כדי לזהות ולקדם כל תלמיד בפוטנציאל הגלום בו. יצירה משותפת זו נעשתה כחלק מתחושת השייכות והיכולת האישית של כל אחד ואחת לתרום ליצירה המשותפת אם בציור או קרמיקה.
טכניקה: קולאז'
מורה לאמנות: גילה מילר
מורה לקרמיקה: נעמה רוזנפלד
כחל ברזל כיתה ה'
"טוב להיות ישראלי" למרות שהם שונים אחד מהשני , ילדים שבאים מארצות שונות. עורו של הילד כהה ,עורה של הילדה בהיר אך שניהם ישראלים-שונים אך זהים.
מורה לאמנות: שולי בניטה
אליה ברנדריס כיתה ה'
הציור מיצג בעלי חיים שיכולים לחיות באחדות בדיוק כמו בני האדם ולפעמים אפילו טוב יותר. לאות ולמופת כי ייכון שלום עולמי וכי יתמתנו ניגודי הדעות והשנאה בין עמים ואנשים.
מורה לאמנות: שולי בניטה
אלמה קורלי ומיה משה כיתה ד'
כדור הארץ, שכל יבשת בו צבועה בצבע אחר. סביבו, אנשים אוחזים ידיים, שונים בנראות אך שווים בפנימיות.
מורה לאמנות: לילך נאור
לורי זמר כיתה ד׳
יהודים התאחדו ממדינות שונות בעולם בכדי ליצור דבר חדש, שהוא מדינת ישראל שאנו מכירים היום. רוב מוחלט של העולים לארץ ותושביה היום הגיעו ממדינות שונות, ועשו מסע מפרך בכדי להגיע למדינת ישראל, ולהתאחד מחדש כעם.
כל אחת ואחד הגיעו עם ייחודיות משלהם, וביחד אנו יוצרים אחדות.
מורה לאמנות: צחי בורשטיין
יצירה משותפת של כיתה ה'
אחדות מבטאת את הרצון המשותף של אנשים השייכים לעם, למדינה, למפלגה או לארגון להסכים על רעיונות משותפים ולהימנע מריבים או מחלוקות. המילה "אחדות" נוצרה מן המילה אחד. כלומר, כאשר אנשים רבים מסכימים על דבר מה ופועלים ביחד, הם הופכים כאילו לגוף אחד ומלוכד. (רוביק רוזנטל) וביצירת קולאז זה היצירה נעשתה בשיתוף פעולה, בהרמוניה, בהבנה תוך מתן כבוד וקבלת האחר. צביעה במונוכרום: צבע אחיד על כל גווניו שגורמת למתבונן תחושה של אחדות, הרמוניה ושלווה. לכל חלק בציור יש מן המשותף שמעניק וקושר את החלקים השונים.
מורה לאמנות: אורלי פינקל
ליה עוזרי כיתה ד'
"כולנו רקמה אנושית אחת"- שתי נשים, אישה חילונית ואישה דתיה.מחד, כל אחת מייצגת עולם שלם של ערכים השונה מרעותה מאידך, שתי נשים המבטאות את החברה בעלת הזהות היהודית ישראלית המשותפת לכולנו, שתיהן ישראליות ויהודיות וחיות יחד בארץ ישראל ומשדרות כוח נשי ועוצמה, התמודדות עם משפחה, עבודה ופרנסה.
מורה לאמנות: מירי לוי לביא
אחינועם יפת, נעה בר אילן, שני אמיד, רומי יעקבסון כיתה ו'
" כאיש אחד בלב אחד" ארבע חברות יצרו עבודה המבטאת את הקשר ביניהן. כל אחת שונה מהשנייה ומיוחדת וביחד הן החברות הכי טובות ."רצינו להעביר מסר לכולם שבסופו של דבר כולנו מאוחדים גם אם אנחנו שונים ולא דומים זה לזה"
מורה לאמנות: לימור קרני
שיראל פלאס, שקד שרבט, אריאל ברוך ,שושי אלסטר, תהילה סרי, טליה גורמן ,אביה בלומנטל, איילה פרידמן, אילת פרץ כיתה ד' 3
ביצירה, שלוש דמויות שהן בעצם שש דמויות מאוחדות השונות זו מזו באופי, בלבוש ובצבע למרות כל השונות- כולם מאוחדים ויוצרים הרמוניה ואחדות. ציטוט של הבנות: בחרנו במשפט " למרות שכולם שונים אנחנו ביחד מאוחדים", אנחנו מקוות שהציור יחבר ויאחד בין האנשים.
מורה לאמנות: לימור קרני
גלעד עוזר ומיכאל כהן כיתה ד'
שני ברבורים יחד - שני הברבורים הם בצבעים שונים ומתחברים יחד ללב וזה מסמל שכל אחד הוא שונה ומיוחד, אבל כשאנחנו מתאחדים אנו יוצרים אהבה גדולה.
יחד יד ביד - שתי דמויות- תומר חיבה .כיתה ד'
לא משנה איך אתה נראה מבחוץ אלא חשובה הפנימיות ואנשים שונים יכולים להתחבר ולאהוב.
מורה לאמנות: שרלית חוג'ה
גיא רז, אלונה מוראלי, גיא נקר, אורי שלזינגר כיתה ה'
הייחודיות שלנו כמדינה המאחדת בין כל הדתות 2019
מגן דוד (יהדות)-0, צלב (נצרות)- 1, הסהר עם הכוכב (איסלם)- 9.
טכניקה: מתיחת חוטי צמר שחושפת את הכתוב והיא זו שמחברת בין כל הדתות כמעין רקמה אנושית אחת.
מורה לאמנות : אלונה כהן
היא לי שדיאל, עלמה וגנר שושהי, אלה סטריש כיתה ה'
כל אחד הוא צבע שונה וביחד העולם צבעוני יותר. קופסת צבעים מאפיינת אחדות וייחודיות , בכך שכל צבע שונה בתוך קופסת צבעים אחת! כל אדם שונה וייחודי מהאחר אך כולנו בעולם, ארץ, מדינה, עם, משפחה אחת.
מורה לאמנות: אלונה כהן
רוני וורדיקה כיתה ד'
" ארוחה"- לכל תרבות ואדם יש ייחוד, לכל תרבות יש מאפיינים ייחודיים.
ביצירה כולם יושבים סביב אותו שולחן והאיחוד בין התרבויות יוצר מגוון עשיר.
מורה לאמנות: שרלית חוג'ה
איתמר כהן אליאס, רועי דובדבני, גלעד מזרחי, עומר שלח, כפיר גואטה, אורי קורנגוט. כיתה ד' .
בציור מתואר כדור הארץ שמחולק לשני חלקים: החלק העליון בגוונים בהירים, כחולים ורגועים ומקיפים אותו אנשים שונים שנותנים יד אחד לשני כסמל לעזרה הדדית ואחדות. החלק התחתון בגוונים אדומים ושחורים שנותנים תחושה לא נעימה של חורבן ומסביבו אנשים בודדים, מרוחקים אחד מהשני. כשאנחנו באחדות ונתינה העולם טוב יותר, רגוע, "עולם חסד יבנה" וכשאנחנו לא מאוחדים העולם נחרב, שומם ומפחיד והאדם מרגיש בודד ומפוחד מול העולם הגדול...
מורה לאמנות: מורן מוראדי
דניאל בן-גל ומעיין ניר כיתה ה'
העין מסמלת את התבונה של העם היהודי אשר בזכותה היהודים עמדו חזקים ומלוכדים מול כל העמים, שרדו את כל הפרעות ואף הקימו מדינה.
עין בוכה ועין צוחקת שני רגשות שזורים זה בזה ומלווים את ההסטוריה של העם שלנו, ביניהם העליה של היהודים מכל תפוצות העולם למדינה אחת קטנה: עצב על כל מי ומה שנשארו מאחור, ושמחה על תקווה, על ההגעה הביתה לארץ המובטחת ועל האיחוד של כל קשת הצבעים והקולות של יהודי העולם.
מורה לאמנות: שרי מור יוסף
גילי קרנר כיתה ד'
השרשרת מסמלת את האחדות המיוחלת בין המדינות המסוכסכות עם מדינת ישראל ואת הכמיהה לשלום.
מורה לאמנות: חגית איזקסון
אפיק פירי ואריאל מייל כיתה ב'
"ואהבת לרעך כמוך"-.המשפט ו"אהבת לרעך כמוך" מדבר על לאהוב את חברך כפי שאתה אוהב את עצמך. בחרנו לצייר את כפות הידיים שלנו. צביעת כפות הידיים נעשתה בגוונים שונים, כדי להראות שלמרות הייחודיות של כל אחד מאתנו אנו מאוחדים כחברים טובים.
מורה לאמנות: יעל כהן
יצירה משותפת
מבט על נופי ארץ ישראל והצומח בה מהצפון לדרום, המכיל בתוכו את המגוון המהווה את "הבית הישראלי" הנותן מקום מבטחים לאדם ומשפחתו.
הבית מצויר מדמיונם של הילדים, והראיה הייחודית להם של הבית הישראלי שלהם.
מורה לאמנות: ריקי לב ארי
שקד נחום
צמח הצבר מייצג את הישראליות על גווניה - מחד קוצים, ומאידך פירות רכים מתוקים.
כולם גם יחד מייצגים את ישראל המאוחדת והמיוחדת לצד הייחודיות המאפיינת אותה.
מורה לאמנות: ריקי לב ארי
איתמר בן חור כיתה ה'
צילום שחור לבן - ידיים. האחדות בתמונה באה לידי ביטוי בצבעי המונוכרום של הגוף, ובחברות הנוכחת באמצעות החזקת הידיים. אחדות היא רצון משותף של קבוצת אנשים להסכים על רעיונות משותפים ולהימנע מריבים ומחלוקות. שתי הידיים אוחזות זו בזו, מסייעות. בעזרת האחדות ובעבודת צוות ניתן להגיע להישגים.
מורה לאמנות: שרון שדיאל
ליהי הנובר כיתה ה'
בציור מצוירות שתי נשים האחת דתית והשנייה חילונית. ברקע מצוירים משולשים צבעוניים המראים את השוני שבין האנשים. המסר שהציור מעביר הוא שכל אדם הוא אדם בפני עצמו בלי קשר לאמונתו וכולם שווים. אני אוהבת את כולם ללא קשר למראה החיצוני או לאמונה.
מורה לאמנות: ורוניק טוב-אל
22/03/2023 כ"ט אדר תשפ"ג
המיזם המצליח מתקיים בימים אלו במסגרת תוכנית מניעה של הרשות לביטחון קהילתי באגף חברה נוער וצעירים ובשיתוף פעולה עם מנהל החינוך, בתי הספר היסודיים והנהגת הורים עירונית
22/03/2023 כ"ט אדר תשפ"ג
חידון מורשת וידיעת הארץ העירוני ע"ש גיבור ישראל, תא"ל נתי גולן התקיים בפעם השישית והיווה את שיאו של תהליך חקר ולמידה אותו עברו 16 המתמודדים משישה בתי ספר על יסודיים בעיר
09/03/2023 ט"ז אדר תשפ"ג
פלג זייף, תלמיד כיתה י"ב, במגמת ביוטכנולוגיה בתיכון מו"ר, זכה במקום הראשון והיוקרתי באולימפיאדת הביוטכנולוגיה על הפרויקט החקר שלו שעוסק בטיפול ביולוגי חדשני לריפוי מחלת הסרטן
09/03/2023 ט"ז אדר תשפ"ג
בשבוע האחרון נערכו שני טקסי קביעת מזוזה מרגשים, בבתי הספר מו"ר ואבני החושן, במבנים חדשים שמטרתם לאפשר למידה רב תחומית ייחודית ומודרנית עבור התלמידים
09/03/2023 ט"ז אדר תשפ"ג
יום ראשון 5.3.23 יום התחפושות הגדול לרגל חג פורים, התקיים בבתי הספר והגנים בעיר. אלפי תלמידים הפתיעו בתחפושות מקוריות, צבעוניות ומושקעות ולא פחות מהם, גם צוותי בתי הספר
02/03/2023 ט' אדר תשפ"ג
בית הספר היסודי הצומח "צלילים", אשר נותן מענה לילדים הנמצאים על הרצף האוטיסטי, ערך פעילות מרגשת לרגל יום המשפחה שבסיומה קיבלו הילדים בהתרגשות רבה את התעודות
21/02/2023 ל' שבט תשפ"ג
תיכון יחד אירח את כנס מודל האו"ם בהשתתפות כ-140 תלמידים מכיתות ח' עד י"ב מעשרה בתי ספר, בהם בתי ספר ממזרח ירושלים, כפר קאסם, נצרת, תיכון מו"ר ועוד
15/02/2023 כ"ד שבט תשפ"ג
במהלך התקופה האחרונה אספו תלמידי בית הספר "שיבולים", יחד עם הנהגת וקהילת ההורים של בית הספר, ציוד רב במטרה לחמם את החורף בכלבייה שבכפר רות
15/02/2023 כ"ד שבט תשפ"ג
השנה החלה לפעול בגני הילדים בעיר תוכנית אשר מטרתה להצמיח תלמידים אשר יבססו הרגלי חיים המבטאים התנהלות אחראית למען הדורות הבאים ויפתחו מוטיבציה והתגייסות למען הסביבה בעיר
15/02/2023 כ"ד שבט תשפ"ג
פרס משרד החינוך במחוז ירושלים לשנת תשפ"ב הוענק לשישה בתי ספר וגני ילדים בעיר וכן הוענק פרס למנהלת ביה"ס "מעוז המכבים" על היות מנהלת פורצת דרך
01/02/2023 י' שבט תשפ"ג
תלמידי החינוך המיוחד בבית הספר עירוני ג' הצטרפו לפרויקט המרגש - "מתוק בלב". פרויקט הנצחה לזכרו של גיל-עד שער שנחטף ונרצח, יחד עם שניים מחבריו, בשנת 2014
01/02/2023 י' שבט תשפ"ג
במפגש הסברה עם הורים, תושבים חדשים בשכונת מורשת, הציגה ראש מינהל החינוך בעירייה, את חזון מערכת החינוך, התפיסה הפדגוגית ונתונים מספריים כלליים על שנת הלימודים הנוכחית. היכנסו להתעדכן
05/02/2023 י"ד שבט תשפ"ג
השבוע נחנך מרכז חדשנות ויזמות באורט עירוני ד' בעיר כחלק מהמהפכה שמובילה הרשת בשיתוף העירייה. המרכז ייתן מענה לצרכים כמו יצירת אופק אקדמי ומקצועי לתלמידים
26/01/2023 ד' שבט תשפ"ג
יחידת התנועה של משטרת מודיעין שוטריה ומתנדביה, הדריכו את תלמידי כיתות ה׳ בשבעה בתי ספר יסודיים, בנושא כללי הבטיחות בדרכים והפעלת משמרות הזה"ב
25/01/2023 ג' שבט תשפ"ג
בשנת הלימודים תשפ"ד תפעיל עמותת סחלבים מרכזי העשרה ייחודיים בבתי הספר לתלמידי כיתות ג'-ד'. המרכזים יפעלו משעת סיום יום הלימודים ועד לשעה 16:00 וישלבו פעילויות העשרה, הכנת שיעורי בית וארוחת צהריים חמה
01/02/2023 י' שבט תשפ"ג
הרישום למוסדות החינוך לשנה"ל תשפ"ד התחיל ביום שני, 23.1.23 ויימשך עד יום ראשון, 12.2.23, באופן מקוון באתר העירייה. במקביל נפתח הרישום גם למערך הצהרונים של עמותת סחלבים
18/01/2023 כ"ה טבת תשפ"ג
עשרות ילדים והורים מבתי הספר "ענבלים" ו-"חופים" משתתפים באימוני כדורגל בפרויקט המרגש שמטרתו חיזוק והעצמת הקשר המשפחתי באמצעות אימון כדורגל שבועי ובהובלת המחלקה לביטחון קהילתי
18/01/2023 כ"ה טבת תשפ"ג
תלמידי בית הספר היסודי "חוט השני" נהנים מהפסקות פעילות מיוחדות עם "עגלת החברות" הניצבת בחצר ביה"ס ובה משחקים שונים – חבל קפיצה, משחקי קופסא, קלפים, יצירות לצביעה ועוד
11/01/2023 י"ח טבת תשפ"ג
תלמידי כיתה י"ב 5 והמחנכת מיטל ישי בתיכון מו"ר, הגיעו לגן התקשורת "סביון", שם חיכו להם הילדים והצוות לפעילות מרגשת ומגבשת של הקמת גינת ירק בחצר הגן
04/01/2023 י"א טבת תשפ"ג
בבית הספר יזמ"ה התקיימה פעילות סביבתית בנושא המחזור אשר הועברה על ידי מחלקת תכנון ואיכות סביבה באגף שפ"ע ותאגיד המחזור "תמיר". הפעילות התמקדה במחזור האריזות לפחים הכתומים