לראשונה נשלח ציוד לגני ילדים באמצעות רחפן שיצא עם קופסת ציוד עזרה ראשונה לשטח פתוח מחוץ למתחם גני הילדים, שם חיכה לו סייר ביטחון
מזה מספר חודשים פועל צוות משימה מיוחד, צוות 'הטובים בחינוך', מטעם הנהלת משרד החינוך במטרה לחזק את מערכת החינוך וציבור המורים, למצב את מרכזיותו של מקצוע ההוראה ולהדגיש את חשיבותו לחברה הישראלית. הצוות משלב אנשי חינוך, חברה ותעשייה ומקיים ממשקים צמודים עם גורמים משפיעים רבים בחברה הישראלית ובמערכת החינוך בפרט. הצוות פועל להובלת תהליכים אסטרטגים לאומים בראייה ארוכת טווח, אך גם אחראי להשקת מספר מיזמים מיידים - ואחד הייחודים והחשובים שבהם הוא מיזם 'יחד מורים'.
המיזם 'יחד מורים' מאפשר לאנשים איכותיים מהמגזר הפרטי, העסקי והציבורי המעוניינים להשתלב ולהשפיע בעשייה החינוכית באופן התנדבותי, לתרום מכישוריהם באופן מנוהל ומתועל לצרכי בית הספר הנתרם ובכפיפות לצוות הפדגוגי של בית הספר.במסגרת המיזם אנו מציעים לך מנהל בית הספר, לשלב כח אדם איכותי, המחוייב לארבע שעות שבועיות (לפחות) למשך שנת הלימודים הקרובה. כל המתנדבים עברו הכשרה יחודית 'כתומכי הוראה' (הכוללת 40 שעות הנחיה ועוד 20 שעות התנסות מבוקרת) בתוכנית שפותחה על ידי המכללה לחינוך אקדמיה ואמנויות של סמינר הקיבוצים, מכללה להוראה שנבחרה על-ידי משרד החינוך למיזם זה.
המתנדב יעבוד בכפיפות לאחד מחברי סגל ביה"ס ויסייע במגוון משימות בהתאם לצרכי בית הספר ולחזונו הפדגוגי, ולפי יכולותיו והעדפותיו של המתנדב. רשימה חלקית של אפשרוית הסיוע כוללת: הוראה בקבוצות, עזרה פרטנית, חיזוק קבוצות איכות, ליווי וסיוע בעבודות חקר, עזרה במרכזי למידה, תרגול בשפות והובלת פרוייקטים מיוחדים בביה"ס.
המיזם מהווה ניסיון ייחודי מסוגו למסד ולתעל יוזמות התנדבות של פרטים איכותיים באופן מבוקר, מנוהל ובכפיפות לצרכים של בית הספר הנתרם. התוכנית פותחה בשיתוף מנהלים, מורים ואנשי חינוך וקיבלה את ברכת הדרך של ארגוני המורים. מטה המשרד ומחוזותיו מחוייבים להטמעה מוצלחת ולכל סיוע נדרש. אנו מאמינים שמתנדבים איכותיים אלו יכולים לסייע בהקלת עומס ההוראה, לסמל בהתנדבותם את תחושת השותפות בעשייה לה אנו מצפים מהחברה בישראל, ולשמש 'שגרירים תומכים' בשיח הציבורי על מעמד המורה מתוך החשיפה הבלתי אמצעית למורכבות שליחות ההוראה.
למיזם שותפים חברות עסקיות או רשויות מקומיות המעוניינות בשילוב קהילתי מהסוג המוצע ע"י המיזם. עיריית מודיעין ומחוז ירושלים בחרו להפעיל את המיזם בתחומם ואנו מגייסים בימים אלו מתנדבים ראויים ומעוניינים.
אנו פונים אליך בידיעה כי תהליך השילוב והמימוש אשר יעשה על ידך, בהתאם לצרכי בית הספר וחזונו ובהתאם לכישוריו ולאישיותו של המתנדב - הינם בעלי משמעות מרכזית להצלחת היזמה. למותר לציין עד כמה חשובה עבודת הצוות ותחושת השותפות של המתנדב בצוות הפדגוגי, אשר תאפשר למידה והפרייה הדדית, כמו גם הכרות של אנשים מתחומי עשייה שונים ומובילים עם מורכבות משימת ההוראה.
לרשות בית הספר הקולט יעמוד לאורך כל התהליך נציג מטעם צוות 'הטובים בחינוך' אשר ילווה את התהליך ויסייע לפי הצורך.
אנו מוקירים ומכבדים מאד את הענותך להשתתף בתכנית ולסייע בכך לקידום מערכת החינוך.
מיזם 'יחד מורים' הינו יחודי ופורץ דרך כמאפשר לכוחות איכותיים - מתנדבים מהמגזר הפרטי והציבורי - להשתלב בעשייה החינוכית בבתי הספר, בכפיפות למורים ולצוות הפדגוגי באופן שהוא מנוהל ומתועל לצרכי בית הספר הנתרם.
במסגרת המיזם יוכשרו מתנדבים מהמגזר הפרטי, העסקי והציבורי להוות 'תומכי הוראה' בבתי ספר ולסייע בהתאם לצרכי מערכת החינוך וצוותי ההוראה בבתי הספר בהםבחרו להתנדב. המתנדבים התחייבו להיקף התנדבות של שעתיים שבועיות לפחות למשך שנת הלימודים הקרובה. מרבית שעות ההתנדבות מצופות להתקיים במהלך שעות פעילות בית הספר ולכן במקרה של שכירים ייערך תיאום ציפיות עם המעסיקים ולהסכמתם.
מערכת החינוך זקוקה לכל אדם איכותי, בעל כישורי מנהיגות, שמוכן לתרום ולהתחייב בשדה הכי משמעותי לחוסנה של החברה הישראלית. לצערנו טרם השכלנו כחברה לייצר את המרכזיות הראויה למקצוע ההוראה וכפועל יוצא אנו חווים קושי הולך וגובר במשיכת כוחות איכותיים המוכנים להתמסרות מלאה לקריירת ההוראה. שומה עלינו לפעול במרץ לתיקון, אך זהו תהליך ארוך ומורכב.
הרעיון המרכזי במודל 'תומך ההוראה' הוא יצירת תשתית ארגונית שתאפשר לכוחות איכותיים ומובילים מהמגזר הפרטי להשתלב בעשייה החינוכית ולתרום מניסיונם וממנהיגותם האישית גם אם באופן חלקי. חשוב שההשתלבות תהייה מנוהלת, מותאמת לצרכי בית הספר ומגובה בהכשרה איכותית. מיזם 'יחד מורים' מבטיח את קיומם של תנאים אלו. המיזם יאפשר העצמת כוח ההוראה הקיים, יצירת גשר לשיתופי פעולה של מערכת החינוך, האקדמיה והתעשייה והתנעת תהליך שיסייע במיצוב מרכזיות מעמד המורה בחברה הישראלית. באופן עקיף יתאפשר לציבור המתנדבים (שאינם מורים) להכיר באופן אינטימי יותר את המורכבות שבשליחות ההוראה ולסייע מעט בהפחתת המתח הקיים לעיתים בין ציבור ההורים למורים.
מדובר בניסיון ראשון מסוגו ליצור מנגנון מוסדר ומובנה, בשיתוף כל הגורמים המשפיעים על האקלים החינוכי (משרד החינוך, ארגוני מורים, מנהלים, מתנדבים חיצוניים) באופן המאפשר שותפות אמת עם הצוות הפדגוגי של בית הספר. התרומה מתרחשת בעיקר בשעות הפעילות של בית הספר ותחת הנהגתו של הצוות הפדגוגי, וזאת בשונה מתכניות העשרה לאחר תום הלימודים או במסגרת חוגים. ההתנדבות הקבועה והמחוייבת נועדה לבנות אמון הדדי בין התלמידים, הצוות החינוכי והמתנדבים.
המיזם הוא התנדבותי במהותו, וכל תומכי ההוראה התנדבו למשימה זו. יחד עם זאת, המתנדבים התחייבו להיקף התנדבות משמעותי וקבוע בכדי לאפשר שילוב איכותי. מכיוון שמרבית שעות ההתנדבות מצופות להתקיים במהלך שעות פעילות בית הספר, נדרש מכל מתנדב שכיר לערוך תיאום ציפיות עם מעסיקו ולקבל הסכמתו. אנו עומדים בקשר מול מעסיקים מובילים לקבלת תמיכה ועידוד להתנדבות מסוג זה- ולשמחתנו חברות ומעסיקים רבים מוכנים לאפשר גמישות זו ואף לראות בשעות ההיעדרות כחלק מתרומתן לקהילה.
לא! מקצוע ההוראה הפורמאלית דורש הכשרה והסמכה שאינה ניתנת במסגרת המיזם. מטרת המיזם היא לחזק את מערכת החינוך ולא להחליפה. כל מתנדב יצוות לאחד מאנשי הסגל החינוכי בבית הספר ויונחה לעבוד בכפיפות לו ובהנחייתו.
הלכה למעשה - בכל עיסוק או משימה חינוכית המשרתת את בית הספר על פי הגדרות הצוות הפדגוגי ובלבד שהיא לוקחת בחשבון את מגבלות הזמינות, ההכשרה ומתואמת עם המתנדב. דוגמאות אפשריות לשילוב:
עזרה פרטנית: עזרה לתלמידים בזמן תרגול אישי בכיתה או בזמן עבודה בקבוצות.
הוראה בקבוצות: עבודה עם קבוצה קטנה של תלמידים במקביל לשיעור הסדיר.
ליווי וסיוע בעבודות חקר.
מרכזי למידה: עזרה בשיעורי בית, שיעורי תגבור וחזרה.
תרגול בשפות: מתנדבים דוברי אנגלית בעיקר, יעבדו עם קבוצת ילדים להקניית מיומנות שיחה.
פרויקטים מיוחדים: ייזום וניהול פרויקטים בתחומי העניין של המתנדב: מחשוב, שמירה על הסביבה
וכיו"ב.
עזרה וסיוע למורים בתוספת הפעילות הנגזרת מהצורך בתמיכה בתלמידים מאובחנים.
חיזוק סגל ההוראה: העשרה ועזרה לצוות המורים בתחומי הדעת של המתנדב.
אין אף מגבלה וכל בית ספר רשאי לקלוט 'תומך הוראה' ובלבד שקיים מתנדב אשר הגדיר את בית הספר כיעד מועדף להתנדבות על ידו. מתוך רגישות להיקף המשמעותי אליו מתחייב מתנדב (שעתיים שבועיות לפחות), אנו נותנים עדיפות משמעותית להעדפת המתנדב. כל מתנדב יגדיר יחד עם מינהלת התכנית את העדפותיו לגבי מיקום ההתנדבות, אופייה ויעדיה. מינהלת התכנית אחראית לאתר ולהתאים את בית הספר על פי העדפות אלו תוך בדיקה שבית הספר המוצע מעוניין וערוך לקליטת המתנדב.
התוכנית הינה תוכנית ניסיונית ומורצת מזה כשנה. עד עתה הוכשרו כ - 100 מתנדבים . ארגונים עסקיים בולטים שהצטרפו ליוזמה בצורה מאורגנת כוללים את אינטל ישראל, מוטורולה, אל-על ואחרים. המתנדבים משובצים ע"פ העדפותיהם ברחבי הארץ . נכון להיום, תומכי הוראה פועלים בבתי ספר בתל אביב, חיפה, ירושלים, מודיעין,קריית גת, פתח תקווה ועוד. תגובות בתי הספר והמתנדבים למשמעות הסיוע ותחושת הסיפוק מהתרומה הייחודית מאד מעודדים ואנו נערכים להרחבת התוכנית .
משרד החינוך – היוזם והמממן של המיזם.
המכללה לחינוך אקדמיה ואמנויות של סמינר הקיבוצים - נבחרה על-ידי משרד החינוך להיות הגורם המכשיר לתפקיד 'תומך הוראה' בשנת ההתנעה הראשונה של המיזם. ההכשרה של המכללה כוללת ליווי פדגוגי של המתנדבים במהלך כל שנת ההתנסות הראשונה.
עיריית מודיעין- אחריות לשיווק, גיוס מתנדבים, סיוע בהשמה ובליווי.
הארגון המנהל את המיזם מטעם משרד החינוך (במקרה זה עיריית מודיעין), מגייס מתנדבים מתאימים העומדים בתנאי הסף (תעודת יושר, הוכחת מצוינות אישית, תואר אקדמי ונסיון הדרכתי) באופן פרטני או דרך ארגונים מובילים. המתנדבים מחויבים להכשרה במוסד אקדמי נבחר (סמינר הקיבוצים). הארגון המנהל את המיזם אוסף את העדפות המתנדבים במהלך הכשרתם (בתי ספר, תחום ידע, שעות התנדבות אפשריות) ועובד מול בתי הספר להבטחת 'שידוך' איכותי. הגוף המנהל אחראי על ליווי מקצועי של המתנדב וצוות ההוראה בהבניית העבודה המשותפת לאורך השנה. כמו כן מובטח ליווי פדגוגי על ידי הגוף המכשיר, בכל הקשור להוראה ולתכני הלימוד במהלך השנה.
תוכנית ההכשרה כוללת תכנים מגוונים מתוכנית למודי החינוך: אסטרטגיות הוראה, דידקטיקה, הערכת הישגים, פסיכולוגיה וסוציולוגיה של נוער וילדים. ההכשרה היא בהיקף כולל של 40 שעות (כולל שעות התנסות בכיתות נבחרות) וכ- 20 שעות במפגשים מלווים במהלך השנה. התוכנית מועברת בשנת הפיילוט על ידי סמינר הקיבוצים ופותחה על ידו.
התוכנית מנסה למשוך אותם כוחות איכותיים שהם 'מורים בנשמה', אם כי אינם מורים במקצועם, המאמינים ביכולתם לתרום לשדה החינוכי, בעלי מוכנות לתרומה 'ארוכת קשר' ,בעלי כישורים הדרכתיים ומנהיגותיים מוכחים, המכירים בתפקידו המוביל של המורה ומעוניינים לסייע בידו. אוכלוסיות היעד המרכזיות אליהם פונה המיזם הוא לאוכלוסיות איכות מתאימות: עובדים מובילים בחברות עיסקיות וציבוריות, מתנדבים בעלי מקצוע חופשי, גמלאים 'צעירים' וסטודנטים לתארים מתקדמים (תואר שני ודוקטורנטים).
לימוד וביצוע התפקיד כפי שהוגדרו למתנדב על ידי הצוות הפדגוגי תוך מתן דוגמא אישית לתלמידים.
התחייבות להתנדבות במהלך כל שנת הלימודים בהיקף ובשעות שהוסכמו.
קשר רציף עם המורה המלווה ורכז ההתנדבות.
שמירת סודיות בנוגע לכל מידע הנודע לו במהלך עבודתו בבית הספר, למעט מקרים המחייבים דיווח
על פי החוק.
הגדרת צרכי בית הספר – לאפשר התאמה מיטבית עם המתנדב.
איתור איש צוות אליו יוקצה המתנדב לתמיכה. איש הצוות יחנוך וינהל את משימות המתנדב.
תכנון משותף של תכנית העבודה מול המתנדב.
ציוד המתנדב בחומר הלימודי הנדרש (ספרות עזר, ציוד הוראה וכד').
אוזן קשבת למתנדב וסיוע בפתרון בעיות העולות במהלך ההתנדבות.
עמידה בקשר רציף עם רכז התוכנית – לעדכון שוטף, העלאת בקשות ומחשבות וכו'
האם המתנדב מצופה לקחת חלק בפעילויות שוטפות של הצוות הפדגוגי (ישיבות צוות,ימי הורים, טיולים)?
אנו מעודדים את המתנדבים לקחת חלק פעיל במשימות הצוות הפדגוגי ובכך להיות שותף אמת להווית בית הספר. בכדי לאפשר זאת נמליץ לבתי הספר הקולטים להציב רף ציפיות זה למתנדב, לעדכן על אירועים, טקסים, ישיבות צוות ופעילויות העשרה, ולייצר את תשתית השילוב. יחד עם זאת היקף השילוב ו'עומקו' יקבע באופן פרטני בשיחת תיאום הציפיות בתחילת ההשמה כנגזרת של רצונותיו ויכולותיו של המתנדב ושל מדיניות בית הספר הקולט.
כיצד נרשמים לרשימת המועמדים לקליטת מתנדבי 'יחד מורים'?
אחד המרכיבים החשובים בהצלחת התכנית היא המוכנות של המוסד החינוכי לקלוט ולחנוך את המתנדב, נשמח לפנייה יזומה המעידה על עניין בכדי להתחיל את תהליך ההתאמה ובירור הצרכים .
04/03/2025 ד' אדר תשפ"ה
לראשונה נשלח ציוד לגני ילדים באמצעות רחפן שיצא עם קופסת ציוד עזרה ראשונה לשטח פתוח מחוץ למתחם גני הילדים, שם חיכה לו סייר ביטחון
26/02/2025 כ"ח שבט תשפ"ה
ביום שישי 14.2.25 התקיימה בבית הספר "ארץ מולדת" תערוכת צילומים מסכמת של הפרויקט הייחודי "העדשה שלי" בהשתתפות 53 תלמידים מכיתות ד' שהשתתפו במפגשי פוטותרפיה עם מנחה מקצועית מהתחום
26/02/2025 כ"ח שבט תשפ"ה
תלמידים משבעה בתי ספר יסודיים: נוף הרים, דרכי יהודה, נתיב זבולון, כרמים, מעוז המכבים, אבני חן, ואופק בחווה האקולוגית, השתתפו בכנס סיכום התוכנית החינוכית בנושא משבר האקלים
23/02/2025 כ"ה שבט תשפ"ה
קבוצות מבתי הספר בעיר בכיתות ד'-ט' השתתפו בתחרויות ארציות וזכו ב-16 גביעים. 11 הקבוצות עלו לאליפות הארצית: חופים, קשת, אורט עירוני ד', אמי"ת בנים, מו"ר, ישיבת בני עקיבא ' דורות ועירוני ב'
23/02/2025 כ"ה שבט תשפ"ה
לכבוד חג ט"ו בשבט, יזם בית הספר היסודי אבני חן, פרויקט קהילתי "שותלים מילים טובות" שמטרתו להפיץ אור וטוב בבית הספר ובקהילה יחד עם התלמידים והצוות החינוכי
23/02/2025 כ"ה שבט תשפ"ה
אלון אוחיון, זכה במקום הראשון בחידון התנ"ך לבתי הספר הממלכתיים. אלון הפגין ידע ובקיאות מרשימה וזכה ב-98 נקודות, שבסופם הוכתר כחתן חידון התנ"ך המחוזי
12/02/2025 י"ד שבט תשפ"ה
נבחרת הלמידה של אולפנת בני עקיבא אורות מודיעין, זכתה במקום השלישי, בגמר הטורניר הבין תחומי של מקצועות ההלכה, מתמטיקה ואנגלית בהשתתפות יותר מ-40 נבחרות במשרדי מייקרוסופט בהרצליה
05/02/2025 ז' שבט תשפ"ה
ביום 26.1.25, נערך אירוע למיזם ''פוסטר השלום'', המהווה תחרות עולמית שנתית של ציורי ילדים בהשתתפות ילדים מעשרה בתי ספר בעיר. הציורים הנבחרים של מיקה ליברמן ונעה כהן ייצגו את העיר בתחרות הארצית
05/02/2025 ז' שבט תשפ"ה
יום זה הוא יוזמה של רשת אורט, שנועדה לקדם ולעודד את השיח החיובי, המכבד והמוקיר בחברה הישראלית. זו השנה השמינית, שהוא מתקיים, והשנה נערך המיזם תחת הכותרת "משיבים את הרוח"
29/01/2025 כ"ט טבת תשפ"ה
בשישי 17.1.25 השתתפו 19 קבוצות מהעיר והסביבה בתחרות האימונים המסורתית שהפיק תיכון אורט עירוני ד' לקראת תחרויות הרובוטיקה הארציות והבינלאומיות
30/01/2025 א' שבט תשפ"ה
היום, יום חמישי 30.1.25, ייפתח הרישום למוסדות החינוך לשנת הלימודים תשפ"ו, באופן מקוון וידידותי באתר העירייה. הרישום יימשך עד ליום 19.2.25. במקביל נפתח גם הרישום למערך הצהרונים
19/01/2025 י"ט טבת תשפ"ה
במודיעין מכבים רעות פועלת בהצלחה רבה תוכנית הרובוטיקה הבינלאומית כבר יותר מ-15 שנה, בה משתתפים בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים. השנה משתתפות 18 קבוצות מ-13 בתי ספר בעיר
01/01/2025 א' טבת תשפ"ה
לקראת חג החנוכה, קיים בית הספר מו''ר את ''מרוץ הלפיד''. זו השנה השנייה שבה מתקיים המרוץ, אשר מהווה אירוע ספורטיבי – ערכי שמחבר בין עבר להווה
01/01/2025 א' טבת תשפ"ה
יוזמה קהילתית מרגשת לרגל חג החנוכה. בתי הספר היסודיים – היובל, אבני חן ואסיף חברו יחד, כדי להכין מארזים מתוקים ומלוחים למען חיילי וחיילות צה''ל
26/12/2024 כ"ה כסלו תשפ"ה
בבית הספר אבני החושן ציינו לאחרונה את שבוע ''שעת הקוד העולמי''. יוזמה בינלאומית, המאפשרת לילדים ולילדות להתנסות בכתיבת קוד, ללמוד על עולם ההייטק והחדשנות בדרך חווייתית ומהנה
26/12/2024 כ"ה כסלו תשפ"ה
במהלך חודש נובמבר 2024, השתתפו עשרות גני ילדים ובתי ספר ממודיעין מכבים רעות בפעילות חווייתית ומלמדת של זריעת פרחי בר במרחבי הטבע העירוני
26/12/2024 כ"ה כסלו תשפ"ה
ביום חמישי 19.12.24 התארחה בבית הספר אורט עירוני ד', משלחת של כ-60 אנשי חינוך, מורים ומנהלים מאזרבייג'ן שבאו ללמוד על התוכניות שפיתח בית הספר
19/12/2024 י"ח כסלו תשפ"ה
בתי ספר משתתפים בתכנית לשימור נחל ענבה
04/12/2024 ג' כסלו תשפ"ה
לאחרונה זכו תלמידי בית הספר אורט עירוני ד',שכבות ט' ו-י''א, להיפגש עם מפקד הכוח שחיסל את רב המרצחים, יחיא סינוואר, שסיפר לתלמידים על המלחמה
04/12/2024 ג' כסלו תשפ"ה
בית הספר אמי''ת בנים אירח את תלמידי כיתות ח' מישיבת אמי''ת צפת, ליום הפוגה של חיבור וגיבוש והרבה רוגע ושמחה, מהימים המורכבים של המלחמה