בי''ס עידנים

13/03/2022 י' אדר ב תשפ"ב

כיתות ה'1 ו-ה'2 של בית ספר עידנים התחילו בנובמבר 2021 את תכנית אמץ אתר. בפעילות הראשונה התלמידים ערכנו פעילות של היכרות ומשחקי גיבוש.

יצאנו להיכרות ראשונית עם אתר נחל ענבה, התמקדנו בפעילויות בהן למדנו להביט על הפרטים הקטנים באתר ובכלל. התחלנו לחפש עדויות למגוון המינים בנחל ענבה ומצאנו:
עץ חרוב פורח – עליו גילינו מדוע ובאיזו שיטה החרוב פורח דווקא בסתיו (כמו החצבים).

צפינו בכמויות גדולות של גזר קיפח יבש (אחרי הקיץ) ולמדנו את 'הטריק' שבו הוא משתמש כדי למשוך מאביקים.

מצאנו עדויות לדורבנים המסתובבים באתר בשעות הלילה כאשר הם מרגישים בטוחים להסתובב חופשי, זאת על ידי מציאת "הדורבנות" (הקוצים הארוכים) שנשרו בשטח ומשמשים עדות לביקור שלהם במקום.

ראינו והבנו מדוע חשוב לשמור על נחל ענבה כשטח פתוח וכחלק מהמסדרון האקולוגי – על הדרך למדנו כמה מושגים חדשים!

בנוסף למדנו על הזמן הנדרש לחומרים שונים להתכלות. למשל: הידעתם שבקבוק זכוכית מתכלה רק אחרי מיליון שנה! שלא לדבר על כוס קלקר...

לסיום ניצלנו את מזג האוויר השמשי לערוך משחקי שטח שונים.

עדכון פעילות ינואר 2022

כתות ה-1' ו-ה'2- של בית ספר עידנים התחילו בנובמבר את תכנית אמץ אתר והנה הן כבר מגיעות לקו הסיום.
בגלל הגשמים שפקדו אותנו בחודש האחרון לא תמיד הצלחנו להיפגש עם המדריך בנחל ענבה, ובמקום זאת נפגשנו בכיתה ולמדנו מה קורה כשמתחילים לפתח אזורים פתוחים. איך זה פוגע בפרחים, בבעלי החיים ובנו.

הבנו שככל שאנחנו בונים יותר, המסדרון האקולוגי נעלם ולבעלי החיים אין איך לעבור ממקום למקום. חשבנו מה אנחנו יכולים לעשות בשביל האתר, איך אנחנו יכולים לגרום לאחרים לבקר בנחל ולשמר אותו.

ולבסוף התחלנו להתכונן ליום השיא. יום בו אנחנו נדריך את המוזמנים שלנו על האתר, אנחנו נספר על נחל ענבה, על מגוון המינים שבו, על נדידת הציפורים (ידעתם שממש עכשיו חודש ספירת הציפורים הגדולה? ואפשר פשוט להסתכל ולספור ציפורים שעוברות במשך 10 דקות כל יום.

בית ספר עידנים בית ספר עידנים
בית ספר עידנים בית ספר עידנים

עדכון פעילות פברואר 2022

כתות ה1' ו-ה'2 - הכנו את תחנות ההדרכה שאותן נדריך ביום השיא שמתקיים החודש. הזכרנו את מגוון המינים שראינו בנחל ענבה, נזכרנו בחשיבותו של הנחל כחלק מהמסדרון האקולוגי שעובר במודיעין.

הכנו פעילויות חווייתיות המסבירות על נחל ענבה, על מגוון המינים, המסדרון האקולוגי ואנו מתרגשים לקראת יום השיא בו אנחנו נלמד שכבה נחנכת בבית הספר כל מה שלמדנו.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד