בית ספר חוט השני

13/03/2022 י' אדר ב תשפ"ב

כיתה ג'2 מבי"ס חוט השני התחילה בחודש נובמבר את תוכנית אמץ אתר, עם מדריך החברה להגנת הטבע, בהמשך יצטרפו ג'1 ו-ג'3 לפעילות.

בפעילות הראשונה הכיתה ערכה פעילות של היכרות ומשחקי גיבוש, התחלנו לחפש עדויות למגוון המינים הנמצאים בגבעת הברפיליה. גילינו שישנן המון צורות וצבעים בגבעה! ראינו במו עינינו ולמדנו מדוע חשוב לשמור על גבעת הברפיליה כשטח פתוח בפאתי העיר, המשמש אתר חשוב במסדרון האקולוגי לחיות הבר במודיעין.

בסיור שילבנו משחקים כמו תחרות בקבוצות על הכרת המגוון הביולוגי מול מאפייני השטחים הפתוחים ועמדנו על ההבדלים בין הצלילים בעיר לאלה שבשטח הפתוח. בהמשך דיברנו על האתגרים העומדים בפנינו שאנו רוצים גם לפתח את העיר ועדיין לשמור על הטבע והשטחים הפתוחים.

במפגש השני התמקדנו בשטחים הפתוחים, ומצאנו שיש שינוי לאחר הגשמים הראשונים ועדויות לצמיחה מחודשת לאחר השריפה.

בית ספר חוט השניבית ספר חוט השני
בית ספר חוט השני חוט השניבית ספר חוט השני חוט השני

עדכון פעילות ינואר 2022

כיתה ג'-2 שאליה הצטרפה גם ג'-3 ובקרוב גם ג1'- ממשיכות לחקור את הברפיליה. למרות האתגרים, הכיתות הפכו לחוקרים צעירים בעזרת מדריכי החברה להגנת הטבע.
חקרנו את הטבע, בעלי החיים והצמחים, השינוי שמזג האוויר מביא איתו. ממש אפשר לראות את הגבעה מתחילה לפרוח.

מול כל זה אנחנו רואים את הבנייה של העיר מולנו ומבינים מדוע כל כך חשוב לשמור על השטח הזה כבית למגוון של צמחים ובעלי חיים. התחלנו לחשוב איך אנחנו יכולים גם לפתח את העיר ועדיין לשמור על השטחים הפתוחים.

עדכון פברואר 2022

כל שכבת ג' של בי"ס חוט השני החלה לאמץ את גבעת הברפיליה יחד עם מדריכי החברה להגנת הטבע.

בחודש פברואר ראינו איך כל הגבעה פורחת. ניסינו לזהות את הפרחים השונים ואת החרקים, גילינו מה הקשר ביניהם.

הבנו עד כמה גבעת הברפיליה חשובה לחיות הבר, שם הן יכולות לאכול, לנוח ולהמשיך הלאה, לצמחיה ולפרחים שעושים לנו טוב בעיניים ובנשמה - כמה כיף שיש טבע ממש ליד הבית.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד