בית ספר אריאל

07/03/2022 ד' אדר ב תשפ"ב

שכבה ד' בבית ספר אריאל מאמצת את הגבעות הדרומיות. המפגשים הראשונים של כיתות בית הספר ביחד עם מדריכי חווה ואדם התקיימו חלקם בגבעות הדרומיות וחלקם, בשל אילוצי מזג אוויר בפארק הסמוך ובשטחי בית הספר.

הילדים והילדות יצאו עם מדריכי חווה ואדם והחלו להרגיש. ולחקור את הטבע הסובב באופן שונה מהרגיל. שיחקנו משחקים כדי לחדד את החושים - הראיה, שמיעה ומישוש. למדנו כיצד להתהלך בטבע בשקט, כמו שועלים. למדנו בבית הספר אודות דפוסים ותבניות וכיצד צורות דומות כגון ספירלות חוזרות בטבע מקטן- שבלול, דרך אצטרובל ועד מערבולות מים וגלקסיות.

לאחר מכן יצאנו לחפש את הדפוסים והתבניות בסביבה הטבעית ודנו בשאלה איזה דפוסים ותבניות אנו מזהים בסביבת אדם בנויה ואיזה בשטחים הטבע הסובבים אותנו בעיר.

במפגשים הבאים צעדנו בגבעות הדרומיות תוך התבוננות במבנים העתיקים (ממצאים ארכיאולוגים) לצד הבניה החדשה בשכונה. התלמידים הכירו מינים של צמחים, עצים מקומיים נפוצים והקשיבו לציפורים המקומיות. החרוב הגדול משמש כפינת הישיבה הקבועה, שם כבר מרגישים 'בבית'. התלמידים תרגלו הליכת התגנבות כדי לצמצם עד כמה שניתן את ההפרעה האנושית בשטח, וכדי להרחיב את תשומת הלב שלהם לסביבה.

בסיום כל מפגש התלמידים סקרו ואספו זבל שנותר בגבעה. בימי הגשם, התלמידים למדו בכיתה על צמצום צריכה, מניעת פסולת ושימוש חוזר, גם ברמה המעשית - הכנת יצירה שימושית מפסולת.

לאחר מספר מפגשים שנדחו בשל בידודי הקורונה ומזג אוויר אנו מצפים לחזור למפגשים מלאי פריחה ולבלוב, הכרה וחיבור עמוק יותר לסביבה הטבעית.

שכבה ד' – בית ספר אריאלשכבה ד' – בית ספר אריאל


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד