בית ספר אבני חן

07/03/2022 ד' אדר ב תשפ"ב

שכבה ה' בבית ספר אבני חן מאמצת את הברפיליה. התלמידים יצאו עם מדריכת חווה ואדם אל גבעת הברפיליה ולאזור הסובב את בית הספר.

בגבעת הברפיליה הילדים בחנו את השפעות השריפה משנה שעברה, ראו איזה צמחים שרדו את השריפה, איזה מתחדשים, וכיצד הצבע הירוק החל לחזור לגבעה. מרגש לראות את תהליכי ההתחדשות הטבעיים של הטבע, הסוקסציה - כוח החיים המבקש לפרוץ ולהתפתח.

הילדים שיחקו במשחקי חושים, הקשיבו לסיפורים, והתחילו לראות את הנתיבים והסימנים שהחיות באזור מותירות אחריהן ואת החידות המסקרנות שהן משאירות. במפגשים הבאים התלמידים טעמו צמחי בר למאכל, ואף אספו לארוחות הבוקר בגבעה. דרך הליכה איטית עם תשומת לב, גילינו תוואי של צבאים - עקבות, תחנות הרחה ולבסוף העדר בעצמו! תוך התבוננות במבנים העתיקים (ממצאים ארכיאולוגים) לצד הבניה החדשה בשכונה.

בצד הדרומי של הגבעה, התלמידים נחשפו לבניית שכונה חדשה, זאת לצד ממצאים עתיקים של שכונה מלפני כ 500 שנה בגבעה. התלמידים נחשפו לציפורים המקומיות והתחילו לתרגל הקשבה לצלילים השונים ולמשמעותם. בדרכים השונות ברחבי הגבעה הצמיחה והפריחה שופעת, והחיים בגבעה ממשיכים כדרך הטבע.

בסיום כל מפגש התלמידים סקרו ואספו זבל שנותר בגבעה. בימי הגשם, התלמידים למדו בכיתה על צמצום צריכה, מניעת פסולת ושימוש חוזר, גם ברמה המעשית - הכנת יצירה שימושית מפסולת. מצפים למפגשים מלאי פריחה ולבלוב, הכרה וחיבור עמוק יותר לסביבה הטבעית.

בית ספר אבני חןבית ספר אבני חן


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד