מצפה ע''ש אמנון ליפקין-שחק

23/09/2020 ה' תשרי תשפ"א

ביום רביעי האחרון נחנך בגבעת הברושים מצפה על שמו של הרמטכ"ל ה-15 ותושב העיר, אמנון ליפקין שחק. המצפה משקיף אל רכס הרי יהודה, עמק איילון, אתר שבעבר שימש כשטח אימונים של צה"ל ונקודת שליטה ותצפית, שממנה יצאו מבצעים רבים של חטיבת הצנחנים, היחידה בה החל אמנון את שירותו הקרבי ואף שימש כמפקד בכל רמות הפיקוד.

בטקס חנוכת המצפה השתתפו הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס, שר הביטחון, משה בוגי יעלון, ראש העיר, חיים ביבס, יו"ר קק"ל אפי שטנצלר, ח"כ יעקב פרי ואלמנתו של אמנון, טלי ליפקין שחק וילדיהם. כמו כן באירוע נכחו גם הרמטכ"לים לשעבר בני גנץ וגבי אשכנזי, האלופים, דן הראל, יורם יאיר (יה-יה), בני משפחה, שכנים ומכרים.

הטקס שנערך ביום הולדתו של אמנון, היה מרגש וכלל ברכות וקטעי שירה של הזמר דוד ד'אור ומקהלת בית הספר "מעוז המכבים". תלמידי מעוז המכבים לקחו על עצמם לשמר ולתחזק את גבעת הברושים ואתר ההנצחה.

בטקס סיפרה ליפקין שחק כי כאשר היא ואמנון הגיעו לרעות הם הגיעו לגבעת הברושים ואמנון סיפר לה על תכניותיו לאחר הפרישה, לטייל בגבעה ולפתח את המקום. טלי סיפרה כי הרעיון להקמת המצפה נולד בעקבות יוזמה של גיל, בנו שהציע את הרעיון עוד בטרם נפטר אביו ולאחר מותו הוחלט להנציח את זכרו של אמנון ליפקין שחק בגבעה שכל כך מאפיינת אותו ובמקום שהוא כל כך אהב. בתום הטקס הסירה טלי ליפקין שחק יחד עם פרס, ביבס ושטנצלר את הלוט מעל המצבה לזכרו של אמנון.

הקמת המצפה מהווה חלק מפרויקט כולל לשיקום ושדורג גבעת הברושים לו שותפים העירייה וקרן קיימת לישראל. המצפה שהוקדש להנציח את מורשתו של ליפקין שחק, כולל פינת ישיבה מוצלת המשקיפה על הנוף ממזרח למודיעין מכבים רעות ועמדות בהן מידע היסטורי על הגבעה ועל אמנון. בגבעה הוצבו גם שלטי הכוונה והסבר במסגרת פעילות ועדת שימור האתרים העירונית.

שמעון פרס: "נדיר שיש אדם כמו אמנון אבל אם לעם יש בן כזה זה מצביע הרבה על העם עצמו. אמנון נשם את הנוף הזה וגם תרם לו את הטעם האנושי, מפני שלא רק הנוף יוצר את האדם האדם יוצר את הנוף."

ראש העיר, חיים ביבס: "אמנון היה גיבור ישראל וככזה ראוי שננציח את זכרו כאן בעיר מודיעין מכבים רעות, במקום בו משפחתו האהובה מתגוררת. אמנון, בצניעותו הרבה, ראה את עצמו קודם כל ולפני הכל בן אדם מהישוב. אמנון ייזכר בתולדות עם ישראל כגיבור ישראל וכמי שרצה תמיד בטובת המדינה ועל כל אנו מוקירים אותו ואת פועלו."

לחצו כאן לדף מידע על גבעת הברושים דרכי הגעה ונגישות

חנוכת מצפה לזכר אמנון ליפקין שחקחנוכת מצפה לזכר אמנון ליפקין שחק


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד