חורשת הנופלים מונגשת

07/02/2016 כ"ח שבט תשע"ו

עשרות תושבים, הגיעו ביום שישי לטקס העירוני לנטיעת עצים בחורשת הנופלים לרגל ט"ו בשבט ולציון הפיכת החורשה לנגישה עבור אנשים בעלי לקויות ראייה.

בטקס השתתפו ראש העיר חיים ביבס, ממלא מקומו שלמה פסי, סגניו מיכאל חרל"פ ואילן בן סעדון, חברי המועצה הילה בן אליעזר, שמעון גואטה, אלעד שמעונוביץ ושחר מי-און, נציגי קהילת נגישות מודיעין, נציגי בית יד לבנים מודיעין, נציגי עמותת פעול"ה, משנה למנכ"ל העירייה, מיכל ענבר-פרפרי, ראש מינהל החינוך, בתיה שוכן, תלמידי בית חינוך הכרמים ואורט עירוני ד' ומנהלי בתי הספר, עותניאל גלילי וגלית גולדברגר ותושבים רבים.

הטקס נפתח בדברי ברכה של ראש העיר חיים ביבס שסיפר כי אחד הדברים המשמעותיים במודיעין מכבים רעות הוא שיתוף הפעולה. ביבס סיפר כי חורשת הנופלים הוקמה לזכר חללי מערכות ישראל כאשר לאורך השנים אימצו תלמידי אורט מודיעין ובית חינוך הכרמים את האתר, יחד עם מתנדבי בית יד לבנים והפכו את החורשה לאחד האתרים היפים בעיר.

טקס ט''ו בשבט והנגשת החורשה ללקויי ראיה טקס ט''ו בשבט והנגשת החורשה ללקויי ראיה

כזכור, בשנה שעברה הכינו התלמידים שלטי הסבר על העצים והשיחים שבחורשה שכללו שיר, אזכור מהמקורות וברקוד לסריקה מהטלפון הנייד שמפנה את המתעניינים למקורות מידע נוספים. את השלטים שהפכו את החורשה למרחב למידה ייחודי הכינו תלמידי בתי הספר.

לאחר מכן עלו לברך עוד מכובדים ובהם הרב אלחרר, יו"ר סניף יד לבנים בעיר, חיים צמח, מנהלי הכרמים ואורט מודיעין, עותניאל גלילי וגלית גולדברגר. אחרונת המברכים היתה מתנדבת בקהילת נגישות מודיעין, חנה בנך, שסיפרה כי פרויקט ההנגשה הייחודי נולד בפורום הנגישות העירוני. בנך סיפרה על פגישותיה עם התלמידים במהלכן הכינו התלמידים, בעזרתה, את שלטי ההסברה המיועדים לבעלי לקויות הראייה.

כאמור, במסגרת העבודות הותקנו בחורשה שלטים הסברה ליד העצים והשיחים שבחורשה כאשר עליהם הוטבעו דברי ההסבר בכתב הברייל. כמו כן בחורשה, הותקנה עמדת שמע קולית באמצעותה יוכלו המבקרים בעלי לקויות הראייה ללמוד ולקבל מידע על החורשה וכן לקבל הנחיות להתמצאות בה. את ההקלטה ביצעו התלמידים. בסמוך לעמדה זו הוצב גם דגם מוקטן למישוש של הפסל המרכזי בחורשה, של האמנית מרשה ראף.

במהלך הטקס נהנו המשתתפים משירה של תלמידי בתי הספר כאשר מבין התלמידים היה גם תלמיד אורט מודיעין, יאיר נהון, שהופיע לאחרונה בתכנית "בית ספר למוזיקה" ושר עם מקהלת בית חינוך.

בתום הטקס יצאו המשתתפים למסע נטיעות בחורשה כאשר בד בבד הם נהנו מציורי הנוף שציירו תלמידי בית חינוך הכרמים. ציורים אלה יעטרו, בבוא העת, את בית יד לבנים הנבנה בימים אלה בעמק האלה.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד