הגבעות הדרומיות הוכרזו כגן לאומי

01/03/2021 י"ז אדר תשפ"א

ראש העיר, חיים ביבס: הנה הבשורה שחיכיתי לבשר "הגבעות הדרומיות של העיר הוכרזו כגן לאומי! אחרי שנים של מאבק, המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אמצה את החזון העירוני שלי וקיבלה החלטה חסרת התקדים הקובעת, כי אזור הגבעות הדרומיות של העיר יוכרזו כשטח ירוק עד - מה שאומר שגם הנינים שלנו ייהנו מירוק בעיניים. למאבק זה שותפים רבים מתושבי העיר ונציגים ארגוני הסביבה הירוקים, אשר ראו כמוני את הצורך בשמירה על איזון שבין פיתוח עירוני לבין קידום ערכי הטבע בעיר."

ביום שלישי, 23.2.21, נערך דיון בוועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים - ולנת"ע, שהוסמכה על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה שדנה בשינוי תכנית המתאר המחוזית של העיר, מודיעין מכבים רעות. דיון זה היה אחת מאבני הדרך המרכזיות והאחרונות בדרך לאישור התכנית הכוללנית של העיר בהתאם לחזון ראש העיר וקביעת יעדי הפיתוח של העיר לשנת 2040.

במסגרת זו התקבלה החלטה, היסטורית, על ידי הוועדה, אשר אימצה את חזון ראש העיר, חיים ביבס, במלואו ליעדי הפיתוח של העיר לשנת 2040 הכוללים בין היתר, שמספר תושבי העיר לא יעלה על 240 אלף תושבים, כאשר יחידות הדיור העתידיות ייבנו בשטחה הצפון מערבי של העיר (בשטחי שבין שכונות הכרמים והנביאים לפארק הטכנולוגי).

גולת הכותרת של החלטה זו היא שהגבעות הדרומיות, שהן אתר בעל ערכי טבע גבוהים, יוגדרו כגן לאומי, שבתוכו עובר המסדרון האקולוגי הארצי. למעשה, הגבעות הדרומיות, יישארו ירוקות ויאפשרו לתושבי העיר ולאורחיה ליהנות מריאה ירוקה, שהיא חלק משטחה המוניציפלי של העיר, זאת בהתאם למדיניות שהוביל ביבס במסגרת תכנית המתאר של העיר.

ראש העיר מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס: "לפני 25 כאשר הוקמה העיר מודיעין היא הוקמה מתוך רצון לייצר עיר במרכז הארץ, שתעניק לתושביה חיים בשפע של נוף, אויר וטבע ואני שמח לראות שהמטרה לייצר עיר איכותית הטובלת בירוק אכן מומשה ולמעשה אנחנו מבטיחים לילדינו ולילדיהם ליהנות ממרחבים ירוקים בצמידות לעיר."

ראש העיר הודה לכל העוסקים במלאכה ובראשם לחברי מועצת העיר, למנכ"לית מינהל התכנון ויו"ר הולת"ע, הגברת דלית זילבר, ליו"ר הוועדה עו"ד שירה ברנד, מתכנן המחוז, מר גיא קפלן והצוות המקצועי המלווה אותו, למשרד נעמה מליס, עורכי תכנית המתאר של העיר, למהנדס העיר אדריכל צחי כץ ולצוות אגף ההנדסה, לנציגי הארגונים הירוקים, אשר ליוו את תהליך התכנון ואף שיבחו את התוצאה על האיזון שבין פיתוח עירוני לשמירה על הטבע ולעוד רבים וטובים שבזכותם מודיעין מכבים רעות תמשיך להיות העיר הירוקה בישראל.

הגבעות הדרומיותהגבעות הדרומיות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד