סקר שכונת מורשת

30/05/2021 י"ט סיון תשפ"א

היחידה לתכנון אסטרטגי ומחקר בעירייה מפרסמת את תוצאותיו של סקר שכונת מורשת, והנתונים בהחלט מעניינים. הסקר, עליו ענו כ-1,500 תושבים עתידיים בשכונה, משמש לבחינת מאפייני השכונה וצרכיה, בעיקר עבור אגף הנדסה ומנהל החינוך בעירייה אשר יוכלו לדייק ולהתאים את מבני הציבור בשכונה לתושבים ולהבטיח בכך איכות חיים גבוהה.

מורשת תהיה אחת השכונות הגדולות בעיר, היא משתרעת על כ-1,600 דונם וייבנו עליה כ- 4,300 יחידות דיור. מתוך הסקר בולט הנתון המשמעותי לפיו כמחצית מרוכשי הדירות צפויים להתאכלס בשכונה כבר במהלך שנת 2022. בהתאם לכך בעירייה עומלים במרץ על הכנת מבני הציבור, התשתיות והפארקים.

אז מהי זהותם של דיירי השכונה הנבנית? על פי הסקר,71% מתושבי השכונה העתידיים שהשיבו על הסקר הם בגילי 22 עד 40, 91% נשואים, 90% מהם בעלי משפחות עם ילדים מתחת לגיל 18, כאשר בממוצע לכל משפחה 4.2 נפשות.

עוד נמצא כי יותר ממחצית מתושבי השכונה יש רכב פרטי והוא כלי התחבורה המרכזי. יתר התושבים מתעדים להיעזר באמצעי התחבורה הציבורית השונים.

מרבית התושבים מגיעים מערים גדולות, ירושלים, ראשל"צ, רחובות ועוד. ישנם גם תושבים הגרים כאן בעיר ובחרו להתחדש ולעבור לשכונת מורשת (38%), בעיקר מדובר על תושבים הגרים היום בשכונות הכרמים ואבני חן. עוד מגלה הסקר כי 88% מדיירי השכונה הם שכירים, ובשיעור גבוה של 79% אקדמאים.

מבחינת חינוך, ניכר מתוצאות הסקר כי מדובר בעיקר במשפחות צעירות. כ-50% מהתושבים שעומדים לאכלס את השכונה עם כ-2 ילדים בגן, רובם בגילאי טרום טרום חובה ו-31% עם כ-2 ילדים בבתי ספר, רובם בבתי ספר יסודיים. בפילוח עומק נמצא כי רוב התושבים שולחים את ילדיהם למוסדות חינוך ממלכתיים.

נתונים נוספים מהסקר מצביעים באופן מובהק כי האוכלוסייה שתגור במורשת מעוניינת לקדם פעילויות לטובת הקהילה הצעירה בתחומי התרבות, חברה, פנאי, ספורט, תנועות נוער, חוגים והעשרה. כמו כן, 90% מבקשים שתהיה בשכונה פעילות מסחרית (קניות) לטובת התושבים.

ד"ר אופיר לנג, מנהל היחידה לתכנון אסטרטגי ומחקר מבהיר כי הסקר שנערך אנונימי ונתוניו משמשים לצרכים מקצועיים להתאמת מבני הציבור והשירותים העירוניים במסגרת גיבוש תכניות עבודה של גורמי העירייה.

חיים ביבס, ראש העיר: "הסקר מעניק לנו תמונת מצב באשר לאפיוניה השונים של השכונה במקביל לבנייתה, כך שתוצאותיו משפיעות על תכניות העבודה ומתוות למעשה את תהליך הקמתה. אין לי ספק, שבכך נדייק עוד יותר את השירותים שיינתנו לתושבי השכונה ובהתאם גם רמת השירות ואיכות החיים תהיה גבוהה ביותר".

ברוך בוחניק, מחזיק תיק אסטרטגיה: "התפיסה האסטרטגית העירונית שמקדמת פרואקטיביות ותכנון מוקדם על בסיס נתונים, מוכיחה את עצמה כל פעם מחדש. כ-1,500 תושבים השתתפו בסקר שכונת מורשת שמוקמת בימים אלה וסיפקו מידע מאוד חשוב שיאפשר לעירייה להיערך בהתאם".

שכונת מורשתשכונת מורשת


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד