נחנך כביש ע"ש מנחם בגין

29/10/2009 י"א חשון תש"ע

ביום חמישי האחרון התקיים טקס צנוע ומרגש לחנוכת שדרות מנחם בגין בעיר מודיעין מכבים רעות והסרת הלוט מעל אנדרטת בגין, להנצחת זכרו של ראש הממשלה השישי של מדינת ישראל, ראש תנועת חירות והליכוד, וחתן פרס נובל לשלום בשנת 1978.

האירוע נערך במעמד שר התקשורת משה כחלון, ראש העיר חיים ביבס, יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לוין ובני משפחת בגין.

שדרות מנחם בגין (לשעבר כביש 11/12) מחברות בין שדרות החשמונאים לדרך יאיר פרג. לפני למעלה משנתיים קיבלה ועדת השמות העירונית החלטה להנציח את זכרו של מנחם בגין בקריאת השדרות על שמו.

במהלך הטקס העלו הדוברים זיכרונות ממנחם בגין והפליגו בשבח פעילותו הציבורית שהפכה אותו לאחד המנהיגים הדגולים שקמו למדינת ישראל במאה ה-20.

את הטקס כיבדו בנוכחותם גם ראש מרכז בגין הרצל מקוב, חן וינקלר מעצב האנדרטה, שאול מזרחי יו"ר החברה למשק וכלכלה, יחיאל קדישאי שהיה יועצו האישי וראש לשכתו של בגין, סגני ראש העיר, הרב הראשי של מודיעין הרב לאו, עובדי עירייה ותושבים.

ראש העיר חיים ביבס סיפר על התהליך להנצחת בגין שהחל לפני מספר שנים, על הזיכרונות, על החזון, ואמר כי בעוד מספר שבועות תחל העבודה על הפארק לצד הכביש שישתרע על 100 דונם ויהווה מוקד משיכה ובילוי לתושבים. "אני שמח וגאה שבקדנציה שלי נפל בחלקי הכבוד לחנוך את שדרות מנחם בגין ולהסיר את הלוט מעל האנדרטה".

שר התקשורת, משה כחלון, סיפר על פעילותו של מנחם בגין האיש שעשה לדבריו את המהפכה החברתית הגדולה בישראל וציין במילים נרגשות את המעמד המכובד לחנוך כביש על שמו של מנחם בגין בעיר מודיעין.

עוד נשאו דברים לזכרו ובשבחו של בגין ח"כ יריב לוין, הרצל מקוב ראש מרכז מורשת בגין והרב הראשי למודיעין הרב דוד לאו.

בהסרת הלוט מעל האנדרטה המרשימה התכבדו בתו של בגין ונכדתה. על האנדרטה חקוק המשפט שכתב מנחם בגין - "עלינו ללמוד ממצדה איך לא להגיע אליך וממודיעין איך לעשות אותה".

בחלק האמנותי הופיעה שולמית לבנת שהשמיעה משירי המחתרת בליווי אקורדיון. לבנת זמרת ותיקה סיפרה על השירים שבגין אהב והיה מבקש ממנה לשיר בהופעות.

הצגת הדבר הבא: תמונה 1 מתוך 10הצגת הדבר הבא: תמונה 1 מתוך 10
הצגת הדבר הבא: תמונה 2 מתוך 10הצגת הדבר הבא: תמונה 2 מתוך 10
הצגת הדבר הבא: תמונה 3 מתוך 10הצגת הדבר הבא: תמונה 3 מתוך 10
הצגת הדבר הבא: תמונה 4 מתוך 10הצגת הדבר הבא: תמונה 4 מתוך 10
הצגת הדבר הבא: תמונה 5 מתוך 10הצגת הדבר הבא: תמונה 5 מתוך 10
הצגת הדבר הבא: תמונה 6 מתוך 10הצגת הדבר הבא: תמונה 6 מתוך 10
הצגת הדבר הבא: תמונה 7 מתוך 10הצגת הדבר הבא: תמונה 7 מתוך 10
הצגת הדבר הבא: תמונה 8 מתוך 10הצגת הדבר הבא: תמונה 8 מתוך 10
הצגת הדבר הבא: תמונה 9 מתוך 10הצגת הדבר הבא: תמונה 9 מתוך 10
הצגת הדבר הבא: תמונה 10 מתוך 10הצגת הדבר הבא: תמונה 10 מתוך 10


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד