כולנו חברים מיוחדים

16/12/2019 י"ח כסלו תש"פ

ביום ראשון 25.8.19, נערך המפגש העירוני הראשון של המיזם הארצי, "יש לי חבר/ה מיוחד/ת". עשרות משפחות מהעיר הגיעו ל"פארק הגיבורים" (הפארק הנגיש) שבשדרות עמק האלה וזכו לפעילות מיוחדת שכללה, שעת סיפור חווייתית של הסיפור "תירס חם" שבסיומו חולקו קלחי תירס, פעילות יצירה של רעשנים ושימוש משותף במתקני הפארק.

הפעילות הייתה הודות לפורום ההורים הפעילים של המרכז למשפחה שיזמו ומובילים את המיזם בעיר. בין המשתתפים באירוע היו המשנה לראש העיר, עמיעד טאוב ומחזיקת תיק הספורט, עדי בן אברהם, שהגיעו לאירוע עם בני משפחותיהם.

כזכור, המפגש הוא חלק ממיזם ארצי הקורא לחבר בין משפחות וילדים עם צרכים מיוחדים וללא צרכים מיוחדים, במטרה לקדם את ערכי השילוב מתוך השטח ולא רק כמגמה עירונית. יוזמת הרעיון רוית יפרח הרוש, תושבת הצפון, החליטה לקדם את הנושא לאחר פרסום סקר לפיו 90% מההורים לא מוכנים שילדיהם יהיו במחיצת ילדים עם מוגבלויות.

יפרח הרוש, שקיבלה עדכונים מהנעשה במודיעין מכבים רעות סיפרה כי התרגשה לשמוע על מספר המשפחות הרב שהתייצבו לאירוע והוכיחו גם לה שקהילת מודיעין מכבים רעות היא קהילה סובלנית ומקבלת את האחר.

איילת זלוטניק, מנהלת המרכז למשפחה, המרכזת את הפעילות, עדכנה כי בשבועות הקרובים יפגשו ההורים הפעילים של המרכז למשפחה ויבנו תכנית פעולה שמטרתה קידום השילוב בעיר מהשטח ומהקהילה, ולא רק דרך המוסדות הפורמליים. כמו כן, יתקיימו מפגשים נוספים על פי קהלי יעד וקבוצות גיל.

המפגש המרגש - יש לי חבר/ה מיוחד/תהמפגש המרגש - יש לי חבר/ה מיוחד/ת

המרכז למשפחה הוקם בעיר, לפני כשנתיים, כחלק ממערך השירותים הניתנים באגף לשירותים חברתיים, עבור משפחות שיש בהן ילד עם צרכים מיוחדים. המרכז שם את צרכי המשפחה במרכז ומעניק שירותי תמיכה, קהילה, פנאי ובילוי לכל בני המשפחה, הורים, אחים וסבים, מתוך מטרה לחזק את החוסן המשפחתי.

בנוסף, המרכז מקדם הסברה ושילוב, ומפתח מענים קהילתיים מותאמים עבור המשפחות. בשנה האחרונה גובשה מנהיגות הורים יוצאת דופן הפועלת מול גורמים רבים בעיר לקידום השילוב, ההסברה והתאמת המענים העירוניים.

ליקול בסמוט, יו"ר פורום ההורים הפעילים של המרכז למשפחה: "לפני כשבוע ראיתי פוסט בפייסבוק המספר על המיזם ותוך מספר שעות גויס פורום ההורים של המרכז למשפחה. יחד פעלנו לקידום אחד הנושאים הבוערים ביותר עבורנו, השילוב. התרגשנו לראות את ההיענות העירונית ואת מגוון המשפחות שבאו לקחו חלק והראו שאפשר גם אחרת.

המשנה לראש העיר ומחזיק התיק לשירותים חברתיים, עמיעד טאוב: "המרכז למשפחה והאגף לשירותים חברתיים ימשיכו לקדם את מדיניות השילוב בעיר מתוך התפיסה וההבנה, ששילוב אמיתי לא תלוי רק בחוקים ובתקנות אלא באנשים, כי כולם יוצאים נשכרים משילוב. תודה לחברות הנהגת ההורים על התכנון והביצוע של הפעילות. אנו נמשיך לקדם פעילויות דומות בעתיד הקרוב".



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד