חדש בגבעת התיתורה

25/03/2020 כ"ט אדר תש"פ

החברה הכלכלית לפיתוח מודיעין השלימה אפליקציית משחק לכל המשפחה, "סודות בתיתורה" המשלבת טיול ברחבי הגבעה עמוסת ההיסטוריה וערכי טבע לצד שימוש בטכנולוגיה של מציאות רבודה ומשחקי חשיבה ודעת לכל המשפחה בעזרת המכשיר הסלולארי.

אפליקציית המשחק ״סודות בתיתורה״ מזמינה את המטיילים להרפתקה ידידותית המיועדת לכל המשפחה, משחק המשלב טבע, היסטוריה, וטכנולוגיה של מציאות רבודה (AR ).

מטרת המשחק להגיע אל שלושה אתרים בגבעת התיתורה, אליהם מנווטים בעזרת מפת המשחק. בכל אתר מוצב שֶלֶט משחק, אליו יש לכוון את מצלמת המכשיר הנייד (מתוך המשחק). כאשר מתקבלת המחשה וירטואלית, משחקים ומגלים סוד הקשור למקום.

בדרך לאתרים אוספים על גבי המסך מטבעות עתיקים, וכן לעיתים צצות על הדרך משימות לדרך ופיסות מידע, שתמיד נחמד לדעת.

תמונה מהמשחק ''סודות בתיתורה''תמונה מהמשחק ''סודות בתיתורה''
תמונה מהמשחק ''סודות בתיתורה''תמונה מהמשחק ''סודות בתיתורה''

שלטי המשחק מציעים הסבר המלמד על המקום. זוהי הזדמנות לשוחח עם הילדים, לעורר סקרנות, לשאול שאלות ולדמיין: איך היה פה פעם?

האפליקציה פותחה במיוחד עבור החברה הכלכלית מודיעין, על ידי חברת "דגן&ויזקייפ", המתמחת בפיצוח רעיון ופיתוח אפליקציות.

כזכור, לפני כשנה הסתיימו העבודות להנגשת גבעת התיתורה על ידי חכ"ל בשיתוף ותיאום עם קק"ל, החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים ורשות העתיקות. מטרת העבודות, הנגשת הגבעה לכלל הציבור ויצירת אתר טבע ומורשת מוסדר, מטופח, מרתק ומסקרן לבילוי, עבור תושבים ומבקרים שיכולים ליהנות מאתר ארכיאולוגיה ומורשת מרשים.

ראש העיר, חיים ביבס: "אחד האתרים היפים ביותר בעיר שלנו זו גבעת התיתורה שהיא אתר הטבע והמורשת הגדול והחשוב במודיעין מכבים רעות. ביחד עם כל הארגונים הירוקים, רשות העתיקות, רשות הטבע והגנים והארגונים הירוקים אנו משקיעים משאבים רבים בהנגשתה של הגבעה, למען כל המטיילים והמבקרים בה. הוספת משחק המשפחתי המשלב מציאות רבודה, משחקי חשיבה בין בני המשפחה ומידע על הגבעה ועל הצמחיה ובעלי החיים הגדלים בה יהפוך את הגבעה למוקד משיכה גדול יותר לתושבי העיר ולמבקרים מחוץ לעיר."

חבר המועצה, מחזיק תיק שימור אתרים, שמעון גואטה: "כמחזיק תיק שימור אתרים ומורשת, אני רואה חשיבות רבה לחיבור התושבים לאתרי הטבע בעיר המייצגים את יופייה של העיר, את ההיסטוריה של עם ישראל ואת ערכי הטבע של האזור בו אנו חיים. המשחק המשפחתי "סודות התיתורה" מהווה עוד אבן דרך לחיזוק מעמדה של התיתורה כאתר טבע עירוני אותו אנו מנגישים לתושבים ולמבקרים מחוץ לעיר ובכך תורמים לחיזוק הזיקה של התושבים לעיר ולסביבה, ומאפשרים להם ליהנות ממרחבים טבעיים, ממש בפתח הבית."

להורדת המשחק – לחצו כאן www.dagans.co.il/titora



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד