סקר תושבים על פארק ענבה

18/02/2020 כ"ג שבט תש"פ

לראשונה, מבצעת העירייה באמצעות היחידה לתכנון אסטרטגי ומנהלת אופק, סקר דיגיטלי על פארק ענבה. מטרתו של הסקר לבחון את עמדות התושבים לגבי חוויית הביקור והשירות, ותוצאותיו יניבו תכנית עבודה לפיתוח הפארק בשנים הקרובות.

הסקר פונה למגוון רחב ככל הניתן של תושבים מקהלים שונים בעיר, ובוחן למשל – תדירות הגעה לפארק, שביעות הרצון מהתחזוקה שלו, התאמה לצרכים לפי גילאים ואוכלוסיות שונות, טיפול של מוקד 106 בפניות התושבים לגבי הפארק, תדירות אירועי תרבות ופעילויות ועוד.

עוד בסקר, ניתן יהיה לתעדף הצעות שונות לבחינת שדרוג השירות בפארק. ההצעות כוללות, בין היתר, הוספת פארק כלבים, מתקני כושר, פינות ישיבה והצללה, מזרקות מים ועוד.

כמו כן, לראשונה יוכלו התושבים לבחור מבין ארבע אופציות שונות המומחשות בתמונות, את מתקן המשחקים המועדף עליהם שיוצב בפארק. הבחירה היא בין קרוסלת חבלים, מתקן הפעלה מוזיקלי, מסלול מכשולים וקרוסלה נגישה לנכים.

הסקר תוכנן ובוצע על ידי היחידה לתכנון אסטרטגי, שהוקמה לפני מספר חודשים מתוך מטרה לקדם תכניות אסטרטגיות רוחביות לעיר ולאגפי העירייה, בין היתר על ידי גיבוש מערך נתונים ולמידת צרכי התושבים.
מהלך זה מצטרף לסקר הנרחב אותו ביצעה העירייה בחודש ספטמבר האחרון, לקראת פתיחתו של מרכז העיר, שהוביל להיענות רבה של תושבים וישמש את העירייה בהמשך, לפיתוח המקום וגיבוש תכנית אירועים ופעילויות העונה על צרכי התושבים.

חיים ביבס, ראש העיר: "העיר שלנו גדלה ומתפתחת ובהתאם יש חשיבות גדולה בהעמקת הראייה האסטרטגית, שתגבש עבורנו תמונה רחבה ואיכותית על צרכי התושבים ולא פחות חשוב מכך, שדרוג השירותים הניתנים להם. גם בהמשך, בכוונתנו לבצע סקרים נוספים לתושבים ולהגדיל את השיתוף לציבור."

הסקר נשלח לתושבים בהודעות טקסט וכן, פורסם בפייסבוק ובאתר העירייה. ד"ר אופיר לנג, מנהל היחידה לתכנון אסטרטגי הדגיש כי פרטי הנשאלים חסויים ומשמשים למטרות המחקר בלבד.

חבר המועצה, ברוך בוחניק מחזיק תיק חדשנות ואסטרטגיה: הסקר לגבי פארק ענבה הינו סנונית ראשונה ומהווה חלק מהקו האסטרטגי והחדשנות העירונית שהחלטנו לקדם ביחד עם הציבור בסקרים שנפרסם מעת לעת באופן דיגיטאלי או לחילופין על ידי דיון ב"שולחנות עגולים" , בדרך זו נוכל למקסם ולשפר את קבלת ההחלטות בנושאים קריטים וחשובים.

מערך הסקרים דרך היחידה האסטרטגית יחסוך את הצורך בסקרים חיצונים והעלויות הגבוהות ויאפשר לנו ליצור סקרים רבים ומגוונים. חשוב מאד שהציבור יקח חלק ויביע את דעתו וכך נרוויח מערכת קבלת החלטות איכותית יותר.



***ההצבעה הסתיימה***



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד