מודיעין מכבים רעות אדומה

06/01/2022 ד' שבט תשפ"ב

מודיעין מכבים רעות ממשיכה להיות אדומה גם הבוקר, יום חמישי, 6.1.22, בציון 9.3 עם 1,114 תושבים המוגדרים מאומתים.

לקראת שיאו של גל הקורונה, עדכנה הממשלה את ההנחיות אשר יכנסו לתוקפן ביום שישי 7.1.22. ההנחיות מתמקדות במצב של חשיפה למאומת והבדיקה המתאימה אותה יש לבצע, על פי חלוקה של גילים או אוכלוסיות בסיכון. ההשלכות של תוצאות הבדיקה, גם הן מפולחות לפי מחוסנים ומחלימים וכאלו שלא.

על פי ההנחיות החדשות, במקרה של חשיפה למאומת, יש לבצע בדיקת אנטיגן מפוקחת, כלומר, בדיקה במתחם בדיקה מהירה ולא בדיקה ביתית. יוצאי דופן הם התושבים בגילי 60 ומעלה או כאלו שבאוכלוסיות בסיכון, אשר יבצעו בדיקת PCR במתחם פיקוד העורף או קופת החולים.

במקרה של תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן מפוקחת או PCR, יהיה פטור מבידוד, במידה ומדובר על מחוסן או מחלים בכל גיל.

במקרה של תוצאת בדיקה שלילית אנטיגן או PCR באנשים שאינם מחוסנים או מחלימים, יש לשהות בבידוד בכל מקרה, במשך שבעה ימים, כאשר ביום השביעי ניתן לצאת מהבידוד עם קבלת תשובה שלילית.

במקרה של תוצאה חיובית בבדיקת אנטיגן או PCR, יש לשהות בבידוד עשרה ימים ולצאת ממנו רק לאחר אישור רופא. מקרה זה נכון בכל הגילים וגם למחוסנים, מחלימים וכאלו שלא.

עוד קובעות ההנחיות, כי מחוסנים/מחלימים שהינם מתחת לגיל 60 ושאינם בקבוצת סיכון, יוכלו לעשות בדיקת אנטיגן ביתית לאחר חשיפה למאומת. אך יש לשים לב, שבמידה והתשובה תהיה חיובית, יש לבצע בדיקת אנטיגן מפוקחת, כאשר אם היא תצא חיובית, יש להיכנס לבידוד כנדרש.

יש לשים לב כי על פי ההנחיות שקבעה הממשלה, אדם מחוסן או מחלים, שמטפל בילד מתחת לגיל 12 או בחסר ישע, שאומת לקורונה, ישהה בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן מפוקחת, אשר תבוצע החל מהיום האחרון לבידוד של החולה בו הוא מטפל. לעומת זאת, אדם שאינו מחוסן או מחלים שמטפל בילד מתחת לגיל 12 או חסר ישע, יכנס לאחר סיום הטיפול לבידוד למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור הבידוד לשבעה ימים, לאחר תוצאת בדיקה מפוקחת שלילית של אנטיגן ביום השביעי.

הנחיה נוספת חדשה שנכנסה לתוקף ביום 30.12.21 קובעת כי יש חובה לעטות מסכות גם בחוץ, במקומות בהם התקהלות של 50 איש ויותר. האכיפה תוגבר בהקשר זה.

חשוב להדגיש, כי הסיכוי להדבקה גובר משמעותית כאשר מדובר בבני משפחה הגרים באותו בית, מקרים חוזרים ונשנים בהם מטפל חמ"ל הקורונה. בהקשר זה מדגישים בחמ"ל הקורונה העירוני את חשיבות השמירה על כללי הבידוד והפעלת שיקול הדעת והאחריות, במיוחד בשליחת הילדים למוסד החינוך.

ראש העיר חיים ביבס, הנחה את השיטור העירוני להגביר את האכיפה ברחבי העיר, בדגש על בדיקות פתע למבודדים וכן, הקפדה על עטיית מסכות במקומות סגורים כמו –קניון, חנויות ובתי כנסת.
גם בבתי הספר ובגנים, מתהדקות ההנחיות באשר לחובת עטיית המסכה לאנשי צוות ולתלמידים וההורים מתבקשים לגלות אחריות אישית וחברתית ולא לשלוח ילד שאינו חש בטוב לכיתה ולבצע בדיקת קורונה ליתר ביטחון במקרה של חשש.

על התמודדות מערכת החינוך עם תחלואת הקורונה, היכנסו לקריאת אגרת להורים מאת ראש מינהל החינוך, בתיה שוכן-אורבוך.

תמונת פנורמה של מודיעיןתמונת פנורמה של מודיעין


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד