נותנים באהבה

16/12/2019 י"ח כסלו תש"פ

בערב יום חמישי 14.11.19, התקיים טקס ההוקרה העירוני למתנדבים והארגונים הפועלים בעיר, בהשתתפות ראש העיר, חיים ביבס, סגנו ומחזיק תיק המתנדבים, מויש לוי, ממלא מקום ראש העיר, שלמה פסי, סגן ראש העיר אילן בן סעדון, המשנה לראש העיר, עמיעד טאוב וחבר המועצה אלעד שמעונוביץ, מנהלת אגף שירותים חברתיים מרינה שדה נציגים מהמשרד לשירותים חברתיים וכמובן מאות המתנדבים.

את הטקס הנחתה רכזת המתנדבים באגף לשירותים חברתיים, רונית שטייגמן בניאן, אשר הודתה לכל השותפים שבזכותם זכתה העיר ביום שכולו חגיגת התנדבות מרגשת.

באירוע, הוקרן סרטון מיוחד, שהציג את פעילויות ארגוני המתנדבים הרבים שבעיר כאשר השנה נבחרו על ידי ועדה עירונית, חמישה מתנדבים וארגונים מצטיינים מתחומים שונים.

כמו כן נבחרה מתנדבת מצטיינת שקיבלה הוקרה מיוחדת על פועלה, מיכל להבי מעמותת פעול"ה. להבי מתנדבת יותר מ-8 שנים בעמותה, שעות רבות מדי שבוע. גם כששהתה בחו"ל המשיכה בעיצוב חומרי הפרסום ובניית האתר של העמותה.

מאז שחזרה ארצה ועד היום, ממשיכה להבי בהתנדבותה המסורה בשיווק ופרסום העמותה לצד התנדבות וליווי נשים עם עיוורון. בנוסף, חיברה את העמותה לפרויקט ייחודי של בני נוער לקויי ראיה מהמגזר הבדואי ועד שלל רעיונות לקידום פעילויות העמותה.

מתנדבים מצטיינים 2019מתנדבים מצטיינים 2019

המתנדבים שקיבלו תעודות הוקרה התרגשו בערב המוקדש לכבודם: חיה מאירי מינרבי, יובל כהן מארגון "רצים ותורמים לקהילה", ינקי צור ארגון "אקדם".

חיה מאירי מינרבי קיבלה את התעודה על הקמת והפעלת שלוש קבוצות בהתנדבות מזה חמש שנים. בית חם לנשים המגיעות מדי שבוע, לימוד עברית לנשים אמריקאיות ובית מדרש לאזרחיות ותיקות.

יובל כהן, אשר יזם וייסד את עמותת "רצים ותורמים לקהילה" ששמה לה למטרה לפעול ולשלב אימוני ריצה ותחרויות תוך תרומה כספית לאוכלוסיות ועמותות הזקוקות לכך בעיר, ששיאן היה לאחרונה באירוע שהפיק לילות כימים בפארק ענבה.

ינקי צור, מנהל בית אקדם בעיר שמיום חניכת הבית, החל בפעילות יומיומית לגיוס משאבים ותורמים, לגייס מפעילים וחדרים מתאימים למבנה עוד פרויקטים מבורכים בהתנדבות מלאה ששמה את העיר בשורה הראשונה בעולם במענה לאנשים על הרצף האוטיסטי.

שני הארגונים שקיבלו אות הוקרה הם "העמותה הצרפתית" ו-"יחידת חילוץ והצלה" באגף ביטחון ושירותי חירום בעירייה.

"העמותה הצרפתית" הוקמה בשנת 2000 ע"י ד"ר שלמה שמעוני ואריק פדידה ומאז מחלקת ותומכת בעשרות משפחות במשך כל השנה. בחגים מחלקת העמותה יותר מ-200 חבילות מזון בשווי מאות שקלים למשפחות ולחיילים בודדים עם מספר מצומצם של מתנדבים מכל הלב ועם שיתוף פעולה עם האגף לשירותים חברתיים.

הארגון המצטיין השני, "יחידת חילוץ והצלה" הוקם ב-2013 על ידי שמוליק כהן, ראש אגף ביטחון ושירותי חירום ומונה 330 מתנדבים תושבי העיר. היחידה עוברת אימונים והכשרות לאורך כל השנה על מנת לתת מענה ראשונה בשעת חירום כמו רעידת אדמה וחילוץ לכודים. היחידה מוערכת מאוד על ידי פיקוד העורף.

לפני הטקס, כמו בכל שנה, נערך היריד שהפך למסורת - "נותנים באהבה", בו הציגו השנה 87 ארגוני מתנדבים עירוניים את פעילותם למען הקהילה. במהלך היריד, עברו תושבים רבים בין הדוכנים, נחשפו לפעילות הארגונים השונים וחלקם אף הביעו רצון להצטרף לפעילות המשמעותית ונרשמו לשורות הארגונים.

חיים ביבס, ראש העיר: "במודיעין מכבים רעות יש לא פחות מ-87 ארגוני מתנדבים ואלפי תושבים שתורמים מזמנם וממרצם למען הקהילה כולה. היום, כמו בכל שנה זכינו לומר למתנדבים הנפלאים שלנו תודה. המשיכו להוות דוגמה ומופת לחברה איכותית וטובה."

מויש לוי, סגן ראש העיר מחזיק תיק המתנדבים: "חשוב מדי פעם לקחת פסק זמן כדי לעצור ולהגיד תודה. עשרות ארגונים ואלפי מתנדבים פועלים יום יום אצלנו בעיר כדי לסייע לכל מי שזקוק וכדי להפוך את הקהילה שלנו לטובה יותר. טקס ההוקרה היה הזדמנות מצוינת להגיד להם תודה. אני מקווה שרוח ההתנדבות שמפעמת בהם תמשיך ותתרחב גם למתנדבים נוספים שיצטרפו למעגל העשייה."




פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד