קליטה בזמן קורונה

11/08/2020 כ"א אב תש"פ

כ-50 עולים חדשים שהגיעו השנה ארצה ולמודיעין מכבים רעות, סיימו בשבוע שעבר (6.8.20) מחזור נוסף של לימודי השפה העברית באולפן של מחלקת הקליטה של העירייה, הנמצא ברעות.

מדובר על שש כיתות אולפן, כאשר שתי כיתות היו אחר הצהרים. מחזור הלימודים ארך כחמישה חודשים ובמהלכו רכשו העולים מיומנויות ביטוי בכתב ובעל פה וכן, הרחיבו את אוצר המילים שלהם. עוד במסגרת לימודיהם, למדו העולים על חגי ישראל, ובכך חיזקו את זיקתם למדינת ישראל ולמורשת העם היהודי.

מחזור זה התקיים בעידן הקורונה וכמו בדברים רבים, גם הוא עמד בפני כמה אתגרים, בהם הפסקת הלימודים בתקופת הסגר, עד אשר התחילו שוב מרחוק באמצעות הזום. לבסוף ניתן האישור ממשרדי הבריאות והחינוך, והעולים חזרו ללימודים לפי ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות והתו הסגול.

ביום הלימודים האחרון נעשתה פרידה מהמורות ומהצוות. מנהלת מחלקת הקליטה , רוזיטה ברלין, בירכה את העולים ואמרה כי היא בטוחה שהאולפן היווה עבורם בסיס איתן לתחילת קליטתם בישראל, וכן מקור להתחברות לעיר מודיעין מכבים רעות ולחיזוק הקשר עם תושבי העיר.

כמו כן, ציינה ברלין כי אירוע זה אינו אלא ציון דרך אחד מיני רבים שעוד נכונו לעולים, והדגישה כי מחלקת הקליטה תמשיך להיות איתם בקשר ותמשיך להוות כתובת לכל צורך וסיוע בעבורם.

עתה, נערכת מחלקת הקליטה לפתיחתם של אולפנים בתחילת שנת הלימודים. בחודשים האחרונים הגיעו עולים חדשים מצפון ודרום אמריקה ומדרום אפריקה מהמטוס היישר לבידוד, אשר ממתינים בקוצר רוח לפתיחת האולפן.

למידע נוסף – היכנסו לעמוד הבית של מחלקת הקליטה

וגם אתר העירייה באנגלית

סיום מחזור אולפן עולים חדשיםסיום מחזור אולפן עולים חדשים


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד