מעודדים עליה לעיר

09/06/2021 כ"ט סיון תשפ"א

בתאריך 30.5.21 נערך יריד מקוון גדול, שאורגן על ידי הסוכנות היהודית ליותר מ-850 עולים פוטנציאלים מצרפת. ביריד השתתפה גם רכזת העולים דוברי הצרפתית, שבמחלקת הקליטה בעירייה.

ביריד הוצגו בפני העולים הפוטנציאלים נתונים על העיר מודיעין מכבים רעות וניתן הסבר על השכונות הוותיקות והחדשות, אשר נבנות בעיר וצורת הבניה הייחודית, מרכזי התעסוקה השונים, מערכת החינוך, פנאי ותרבות.

זאת לצד סקירה על הפעילויות המגוונות והשירותים הניתנים במחלקת הקליטה הכוללים ליווי ותמיכה וכמובן, לימוד עברית באולפן. בנוסף, התקיימו גם פגישות אישיות בין עולים פוטנציאליים בהן ניתן מענה לשאלות וניתן מידע מורחב על מאפייני העיר והשירותים שניתנים בה.

מידי שנה מתקיימים ירידי עליה לישראל. בימים כתיקונם ירידים אלו התקיימו בארצות שונות כמו למשל, צרפת, דרום אמריקה, אנגליה, ארה"ב ועוד. בעידן הקורונה ירידים אלו התקיימו בצורה מקוונת. היריד האחרון מצטרף לירידים מקוונים נוספים בהם השתתפה מחלקת הקליטה של עולים פוטנציאליים אנגליה, צפון אמריקה ודרום אמריקה. בחודשים הקרובים מתוכננים ירידים נוספים לדרום אמריקה, מוסקבה, אנגליה ודרום אפריקה.

חברת המועצה נגה כץ רפפורט, מחזיקת תיק הקליטה: "מרגש כל פעם מחדש לראות את המשפחות שעומדות לקבל את ההחלטה הדרמטית האם לעלות לארץ, את העיניים הבורקות מהתרגשות ואת השאלות הרבות המעידות כי נושא הציונות בוער בהן, לא משנה מה יבחרו."

"לקום ולעזוב את המוכר והידוע זה אחד הדברים הקשים ביותר, אך כשמדובר בלעלות לעיר מודיעין מכבים רעות, מחלקת הקליטה עושה הכל כדי שהם ירגישו מהר בבית. דווקא בתקופה בה ירידי העלייה מתקיימים בזום, יש עוד יותר משמעות ליצירת הקשר האישי עם המשפחות ואנו עומדים על כך שכל עולה שמחליט להגיע לעיר, יקבל מעטפת שלמה של מידע ואוזן קשבת מתחילת התהליך וגם לאחר עלייתו ארצה."

יריד עליה לעולים פוטנציאלים מצרפתיריד עליה לעולים פוטנציאלים מצרפת


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד