משדרגים גינות קהילתיות

05/04/2022 ד' ניסן תשפ"ב

לאחרונה זכו שתי קהילות בעיר ב"קול קורא" של המשרד להגנת הסביבה, להקמת מיזמים סביבתיים. המיזמים נבחרו על ידי המשרד להגנת הסביבה ומחלקת איכות ותכנון סביבה במינהל שפ"ע, לאחר שעמדו בקריטריונים הנדרשים. כל מיזם מקבל תקציב של 20,000 שקלים למימושו.

הקהילה הראשונה שזכתה היא קהילת האזרחים הוותיקים של מרכז מפג"ש בעמק בית שאן המנוהלת ע"י מחלקת אזרחים ותיקים באגף קהילה והקהילה השנייה היא הגינה הקהילתית ברחוב ראובן פינת יששכר.

כחלק מחזון המיזמים הסביבתיים, ישמשו גינות אלה את הקהילה ויהיו פתוחות לתושבים. הגינה הקהילתית ברחוב ראובן פינת יששכר שהינה באחריות אגף קהילה, הוקמה ככזו ויש בה קבוצת תושבים מתנדבים שמטפחים אותה ועורכים בה מפגשים והגינה במפג"ש תשמש למפגשים רב דוריים בין האזרחים הוותיקים לתושבים.

בשתי גינות אלו תתקיים סדרה של שישה מפגשים שיועברו ע"י חברה מקצועית והם יכללו לימודי איכות סביבה, מיחזור וסדנאות יצירה להקמת ספסלי ישיבה ושולחנות מעץ, אדניות לשתילת פרחים ובתי קינון לציפורים.

הפרויקטים צפויים לצאת לדרך בשבועות הקרובים. זוהי השנה השלישית בה נערך "קול קורא" של המשרד להגנת הסביבה להקמת מיזמים סביבתיים בעיר.

הילה בן אליעזר, מחזיקת תיק איכות הסביבה: "השמירה על הסביבה שלנו חייבת להתקיים בראש ובראשונה על ידי כל אחד ואחת מאיתנו. לכן, זו השנה השלישית ברציפות שבה אנו מקדמים פרויקטים שבהם הקהילה, היא שמובילה בעצמה מיזמים של שמירה על הסביבה וחיבור למקום. המיזמים הקהילתיים השנה, מצטרפים ליוזמות שממשיכות את פעילותן מהשנים הקודמות, וכך נוצרת מסה קריטית של חבירה של קבוצות תושבים, ילדים ונוער לתהליך העירוני הכולל שיהפוך את מודיעין ליותר ירוקה, סביבתית ומקיימת".

הגינה הקהילתית ברחוב ראובןהגינה הקהילתית ברחוב ראובן


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד