רישום למוסדות החינוך

06/02/2020 י"א שבט תש"פ

ההיערכות לשנת הלימודים הקרובה תשפ"א ממשיכה. הרישום המקוון למוסדות החינוך נפתח בשבוע שעבר ב-27.1.20 באתר העירייה ועל פי הנתונים, עד כה נרשמו כ-65% מהתלמידים, כאשר הרישום מסתיים ב-16.2.20 כאן באתר העירייה. בנוסף במקביל לרישום, הוביל מנהל החינוך שני מפגשי הסברה חשובים להורים.

הראשון, עבור תושבי שכונת נופים החדשה והוא חולק לשני מפגשים, האחד עבור החינוך הממלכתי והשני, עבור החינוך הממלכתי-דתי. במסגרת המפגש שהועבר על ידי ראש מנהל חינוך, בתיה שוכן-אורבוך ונכחו בו נציגי המנהל מהעירייה, הוצגה להורים מערכת החינוך העירונית ותכנון מוסדות החינוך שיוקמו בשכונה.

על פי התפיסה הפדגוגית העירונית, יהיו מוסדות אלו חדשניים, במובן זה שיתאימו לכישורים והמיומנויות הנדרשים במאה ה-21 מתוך מטרה, להכין את התלמידים לעולם הדינאמי, חסר הוודאות שבחוץ. כך למשל, תותאם צורת הלמידה לסגנונות האישיים של התלמידים, וסביבת הלמידה בבית הספר תהיה חווייתית וזהה למתרחש מחוץ לכותליו.

בהקשר זה חשוב להדגיש, כי מדובר במגמה פדגוגית מתמשכת, שמנחיל מנהל החינוך במוסדות החינוך ברחבי העיר, ביצירת מרחבי לימוד חדשניים ושיטות הוראה מגוונות וחווייתיות.

על פי התוכנית, ייפתח בשנת הלימודים הקרובה תשפ"א בית הספר היסודי הממלכתי "חופים", אשר נמצא בשלבי סיום של עבודות הפיתוח והגמר. בית הספר יכיל 18 כיתות לימוד, ובפני ההורים הוצגו תמונות בנייה מהשטח לצד הדמיות.

בעוד כשנתיים, בשנת הלימודים תשפ"ב, ייפתח בשכונה גם בית הספר הממלכתי-דתי שיכיל 24 כיתות לימוד. בית הספר, שנמצא בשלבי תכנון מתקדמים אשר הוצגו בפני ההורים יחד עם הדמיות מרשימות, יקבל מענה זמני כבר בשנת הלימודים הקרובה תשפ"א, על ידי כך שיתארח במוסדות חינוך אחרים בשנה זו.

במנהל החינוך מסבירים כי המקום המארח ייבחר לאחר קבלת כל הנתונים של מספר הנרשמים, ויגויסו מלוא המשאבים בכדי להעניק סביבת למידה אופטימאלית עבור התלמידים.

כך גם לגבי מספר הגנים שייפתחו בשנת הלימודים הקרובה. בתכנון, צפויים להיות ברחבי השכונה 16 כיתות גן, וכבר בשנה הקרובה ייפתחו גנים בהתאם לתמונה הרחבה שתתקבל ממספר הנרשמים.

עוד הוצג בפני ההורים תכנונו של בית הספר העל – יסודי בשכונה, אשר יכיל 42 כיתות לימוד, וצפוי להיפתח בשנים הקרובות.

כחלק מהנגשת המידע המתקדמת אותה מוביל מנהל החינוך בתקופה זו של הרישום, הוקל במיוחד על תושבי שכונת נופים, בין אם הם תושבים חדשים ובין אם הם צריכים לשנות את כתובת מגוריהם. לראשונה, ניתן מענה מיטבי עבור מקרים שכאלו, על ידי כך שהרישום מתבצע במלואו באופן מקוון ואין צורך בהגעה פיזית להבאת מסמכים.

הדבר נכון גם לזוג הורים שמתגוררים בכתובות שונות, ואין ספק כי ההיערכות הרחבה בעירייה למסה גדולה של נרשמים מהשכונה החדשה, שידרגה משמעותית את השירות הניתן לתושבים, דבר שהפך את הרישום ליעיל ונוח במיוחד.

המפגש הנוסף נערך עבור הורים שילדיהם נכנסים לראשונה לגני העירייה. זו השנה השלישית שהעירייה עורכת מפגש שכזה אליו הגיעו כ-120 הורים, ובו השתתפו ראש מנהל החינוך בתיה שוכן -אורבוך, השירות הפסיכולוגי החינוכי, רכזת רשותית של תכנית הצהרונים, הפיקוח על גני הילדים ממשרד החינוך, נציגות של הגננות ונציגות היועצות בגנים. בפני ההורים הוצגה מערכת החינוך העירונית בכלליות, והעשייה החינוכית בגנים המקנה כישורי חיים, שפה ואוריינות, מתמטיקה ומדעים, אומנות ומוסיקה ועוד. עוד הוסבר להורים על סדר היום בגן ותהליכי המוכנות הרגשיים שיש לעשות בבית לצורך הסתגלות מיטבית ורכישת עצמאות.

לצד מפגשים אלו, מזכירים במנהל החינוך שהתקיימו לראשונה לאורך חודש ינואר, מפגשי חשיפה בבתי הספר היסודיים. במפגשים אלו הוזמנו הורים לבוא ולשמוע על התפיסה החינוכית של בית הספר והזהות הייחודית שלו.

זאת לאחר שהשנה הוחלט לפתוח את הרישום לכלל בתי הספר ברחבי העיר, ולהרחיב על ידי כך את אפשרות הבחירה כך שתתאים ככל הניתן לצורכי התלמיד, בהתאם לקריטריונים שונים אותם ישקלל מנהל החינוך ונתוני הרישום. במנהל החינוך מדגישים כי מי שלא הצליח להגיע למפגש חשיפה בו היה מעוניין, יוכל לקבל מידע מפורט בחוברת הזהויות

מפגש הסברהמפגש הסברה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד