מרחב למידה מיוחד באולפנת אורות מודיעין

07/12/2021 ג' טבת תשפ"ב

בימים אלה הסתיימו העבודות להקמת מרחב למידה חדשני באולפנת בני עקיבא "אורות מודיעין". המרחב מצטרף לעשרות מרחבי למידה שנבנו בעיר במסגרת תכנית M21 של משרד החינוך בשיתוף עם העירייה. תכנית אשר שואפת לפתח מיומנויות למידה וכישורים אצל התלמידים, הנדרשים במאה ה-21 וליצור למידה אחרת, חווייתית ומתקדמת יותר.

המרחב החדש שנבנה מתאפיין בדינאמיות, כך שהוא יכול להיות חלל אחד גדול ומצד שני מחולק, המאפשר שיתופי פעולה של תלמידות מכיתות שונות וכן למידה עצמאית ואישית. המורה בחלל הזה הופך לשותף ללמידה יחד עם התלמידות ומלווה אותן.

המרחב עשיר ומאפשר מגוון סגנונות של עבודה ולמידה ויש בו מעגלי ישיבה בצורת מבנה של אמפי, כאשר לכל תלמידה יש מחשב ומקדימה ספסל ישיבה מול מקרן. מבנה זה מאפשר למורה דרכי עבודה שונות כך שהוא יכול לכנס את כל הכיתה מחד או ללוות את העבודה הקבוצתית מאידך. לצד העבודה הקבוצתית, המרחב מזמין ומעודד גם עבודה יחידנית - כורסאות מפוזרים ברחבי המרחב המעוצב ומעניקים לתלמידות חוויית למידה נעימה, נוחה וביתית.

בנות מגמת ביולוגיה בשכבה י"א חנכו את מרחב הלמידה החדש. מגמה זו גדולה ויש בה שתי קבוצות, והן משתפות פעולה במחקר משותף כשכל זוג תלמידות חוקר שאלה יישומית או כזו המסבירה תופעה ביולוגית, וזוג מהכיתה המקבילה חוקר שאלה נוספת באותו הנושא. יחד הן כותבות עבודה הדומה לכתיבת מאמר מדעי. הפרויקט מאפשר לתלמידות ללמוד לבד ולבצע מחקר וגם ללמוד ולעבוד כצוות, כשכל החומרים והעבודה נעשים בכלים מתקדמים ושיתופיים ומתועדים בכיתה וירטואלית, כפי שנעשים היום פרויקטים בעבודה ובמחקר מכל העולם.

מרחב למידה אולפנת אורות מודיעיןמרחב למידה אולפנת אורות מודיעין


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד