לנצח זוכרים

27/06/2022 כ"ח סיון תשפ"ב

לנצח זוכרים

מינהל החינוך בעירייה בשיתוף משרד החינוך ובית יד לבנים, קיימו טקס מרגש לסיומו של מחזור נוסף בפרויקט ההנצחה "אלבום לנופלים".

הפרויקט "אלבום לנופלים", שהפך כבר למסורת בעיר, מהווה תהליך חינוכי ערכי המשלב בתוכו חיבורים מיוחדים בין משפחות שכולות, לתלמידים נבחרים מבתי הספר השונים בעיר , לפרחי הוראה מסמינר הקיבוצים ולאנשי חינוך מבתי הספר וממינהל החינוך, הפועלים כדי להוציא לאור אלבומי הנצחה על נופלי העיר.

המפגשים בין המשפחות השכולות לתלמידים מאפשרים לתלמידים להכיר מקרוב את דמויות המופת עליהן הם מכינים את האלבום ואת בני ובנות המשפחות שנותרים אחרי האובדן העצום.

למשפחות, זו הזדמנות מיוחדת לספר ולהנציח את בן או בת המשפחה באלבום לזכרם תוך שהם מספרים ומתחברים לתלמידים ולסטודנטיות המלווים אותם.

בפרויקט השנה השתתפו בתי הספר תיכון מו"ר, תיכון יחד, תיכון עירוני א', תיכון עירוני ג' ע"ש מוטה גור ותיכון אורט עירוני ד' בהשתתפות 22 בני נוער שהפיקו אלבומים לזכרם של איתי שוורץ ז"ל, בנימין (בני) מנצור ז"ל, דולב קידר ז"ל, ליאת בלאו - ניסן ז"ל, נתנאל יהלומי ז"ל וסימה ימין ז"ל.

את הטקס הייחודי כיבדו בנוכחותם ראש העיר חיים ביבס , סגניו שלמה פסי ומויש לוי, מחזיק תיק מורשת שמעון גואטה, נציגות בכירה ממשרד החינוך, יו"ר בית יד לבנים חיים צמח וצוות מינהל החינוך ובראשם מירי חוגרי, סגנית ראש מינהל החינוך, שמרכזת את כל הפרויקט והנחתה את הטקס.

ראש העיר, חיים ביבס, ציין את הערכתו הרבה לעשייה החינוכית המבורכת העומדת לנגד עיניו וחילק תעודות הוקרה לבתי הספר שלקחו חלק בפרויקט ולצוותי החינוך.

ד"ר אדיר זלצר, יוזם הפרויקט ממשרד החינוך, היטיב לסכם את הערב על כל מרכיביו בכך שסיפר על הייחודיות בה נערך הפרויקט בעיר על אף היותו פרויקט ארצי. הוא הודה על השותפות המיוחדת שנוצרה, על המקום אותו מאפשרת העיר כחלק מהתפיסה החינוכית וכחלק מהוקרת הנופלים והוקיר את פועלם של כלל השותפים.



משתתפי הטקס. צילום: פז ברמשתתפי הטקס. צילום: פז בר


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד